Janob Startet Mandag 09:37 Link til dette innlegget Startet Mandag 09:37 Toppene er overhalt etter at eksosventilen på den fremste sylinderen røk i fjor. Ved feilsøking fikk jeg feilkode P1201 og skiftet dyse (instrumented injector). Fant ganske raskt ut at eksosventilen var røket, og regnet med at feilkoden hang sammen med denne årsaken. Når jeg nå starter motoren får jeg samme feilkode og motor går i nødmodus (varsel lampe blinker). Har målt dysens Ohm og denne er 100 noe som er helt i tråd med verkstedhåndboken. Alle filter er nye. Jeg har brukt Mercruiser diagnose verktøy (Rinda) og får ingen andre feilkoder. Ser på forumet at MAP sensor kan være en mulig årsak, og har bestilt en ny. Motoren starter umiddelbart og kan ruses i fri, men vil ikke over 18-1900 omdr. i gir. Håper noen har opplevd, og løst, et lignende problem. Setter pris på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart Mandag 17:40 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:40 Har målt dysens Ohm og denne er 100 noe som er helt i tråd med verkstedhåndboken. Kan være feil på ledning fra hjernen til dyse eller i kontakter på veien. Du bør ohme hele kretsen fra hjernen til og med dyse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.