Poly-Esther Startet Mandag 14:30 Link til dette innlegget Startet Mandag 14:30 Så var det min tur. Jeg har akkurat overhalt tilt-enheten på min 2002 Mercury 90 HP 4T. Jeg har ikke åpnet selve sylinderen Jeg er bilmekaniker, og er ekstremt nøye når jeg demonterer og monterer alt fra kupelys til kamaksler. Tilten på min motor hadde antydning til rust på motoren, og selve sylinderen hadde krater i aluminiumen, ikke store, men nok til at jeg ikke orket å se på det. For å få fikset opp i dette, så demonterte jeg tilten, og bestilte alt av O-ringer fra Rawns Garage. Alt ble montert med største nøyaktighet, alle bolter tiltrukket med korrekt moment ut i fra verkstedmanualen. I dag med sol og skyfri himmel var tiden inne for å montere mesterverket. Så oppstår problemet. Jeg får ikke tilten til å løfte motoren. Dette på tross av iherdig lufting. Jeg har påfylt Quicksilver servo, hydraulikk-olje. Motoren går i begge retninger. Ingen tegn til lekkasje Det merkelige er at når motoren er parkert i øvre posisjon og låses/sikres, så er det bevegelse opp og ned, men så fort jeg fjerner låsen, så er det ingenting som holder motoren igjen, selv når jeg kjører tilten. Motoren vil bare ned, og derfra og opp er det ingen respons. Hva i all verden er det jeg gjør galt? Jeg har trålet diverse Youtube-videoer, og der ser det lekende lett ut. Er det noen som kan forbarme seg over meg, og gi meg litt åndelig veiledning? På forhånd takk! P.S. Ved de første luftingene, så kom det en hvese-lyd, som tydet på at det var luft i systemet. Dette er normalt, men den lyden har siden blitt borte. D.S. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart Mandag 15:05 Link til dette innlegget Svart Mandag 15:05 Får begynne med det enkle først.. Har du husket å stramme til "release/frigjørings-skruen" nede på styrbord side? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.