Jump to content

Erfaringer med båtshaken Hook & Moor, er den verdt 2.499,- eller blir den ikke brukt om du har den ?

Worry II

Recommended Posts

Jeg har en slik.

Kjøpt på impuls på tur mot Danmark/Sverige for endel år siden, og en forventning om å ligge mye i gjestehavner med akterbøyer og påler på den turen i ukjent farvann og båtkultur. 
Den virker fortsatt, men som Major Andy er den ikke mye brukt ombord hos oss, men så er vi da også sjelden i gjestehavn, og er vi det er det ofte i bås eller longside.

Men når du først trenger den er den jo kjekk da, men for 2500,- ... ?

Nja, hadde ikke kjøpt den på ny, ikke for original pris rundt 1000,- en gang...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Kjøpte 3 m på et kjempe tilbud da den kom fikk ny krok etter 1 år

og beskjed om å vaske kroken  i varmt vann i ny og ne.

har holdt bra siden, men er for tong for rederinnen.

3m er fin på akterdekk. hvis jeg bommer.

Den er ikke hver den nye prisen.

https://www.batmagasinet.no/allerbm-bm-bladarkiv-nr-1-2013/test-av-lange-nyttige-skaft/624447

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

blue moon skrev 12 minutter siden:

Lurer på om den scrubbis catch hooken passer på vanlig "Jordan teleskopskaft" eller om en må kjøpe scrubbis eget teleskopskaft også, anyone..?

Jeg monterte den på et uorginalt skaft (Deckmate?). Den gikk fint i, men hullet for låsepinnen passet ikke. Så jeg valgte å montere den permanent med en popnagle. 

Jeg ser Scrubbis har en "Merxhake" også. Der synes jeg Handydock er smartere, da den kan løses ut ved å snu den tilhørende båtshaken og trekke i hullet. Men kanskje Scrubbis sin er mer robust ?

Okkaby skrev 24 minutter siden:

Bruker den tit og ofte. Spesielt når jeg er alene.

Er også genial når en skal ligger med ræva inn og skal ha fortøyning fremme ned i utrigger som ikke er gangbar.

Hva jeg betalt husker jeg ikke, men var noe tilbud når jeg kjøpte den.

Synes også den er genial. Spesielt til å huke tauet rundt ikke-gangbar utligger.

Brukte den til alt unntatt å dyppe den i vannet. Gjør man det, bør den skylles.

Lyrt å smøre opp de bevegelige delene av og til.

Da holder den seg som den dagen den var ny.

Mvh. SAP

Brukte min mye tidligere når jeg brukte bøye på hytta. Tredde tampen når jeg skled forbi bøya, og kunne så gå fram og ta imot på brygga. Fordelen med denne kontra en del andre er at man slipper å huke av en krok osv fra bøya når man skal gå. Bare å huke av tampen fra kryssholdt på båten og dra inn tampen. Enkel oppgave for ungene, og veldig greit i mye sjø og vind (vi ligger utsatt til ved østavind). Med sidesjø og 8-10m/s i vind er det håpløst å bakse med kroker nede på ei bøye. Etter at vi fikk utrigger er den lite brukt. Men jeg liker den fortsatt 😎

Fikk en slik som gave det året jeg ble amputert.

Brukte den en del i begynnelsen, men så fant jeg ut at jeg klarte meg fint med vanlig båtshake.

Ideen var jo god, men jeg synes den var noe klumpete. Så mistet jeg en del ytterst og da var den ubrukelig.

Var ganske dyr allerede da, til litt over 1000kr. Å betale mer enn det er galskap, det er den ikke verdt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...