Jump to content

Trist syn av en brannskadet Princess V48

Olepo

Recommended Posts

Jeg kom over en Princess V48, (tror jeg), med omfattende brannskader i hjemmehavna i dag. Båten lå fortøyd ved kaia for opptak/utsetting.

Kjenner ikke til hendelsen eller hva som ligger bak, og må bare håpe at ingen har blitt skadet i forbindelse med brannen. Materielle verdier kan gjerne erstattes.

Et veldig trist syn, og en skremmende påminnelse om at båtlivet kan endres fra idyll til katastrofe på et øyeblikk.

Oppfordrer til å ta brannsikkerhet på alvor.

IMG_5092.JPG

IMG_5093.JPG

IMG_5094.JPG

IMG_5095.JPG

• 2 uker senere...

Det er vel en fare for at denne har vært på sin siste tur ja.. Men er jo lov å håpe på en prosjekttråd likevel!

Motorer og drivlinje kan vel kanskje være ok, og muligens annet utstyr fra motorrommet.

Vet ikke hvordan slukking har foregått og hvor mye vann den kan ha vært fylt opp med.

I referanse til min erfaring fra bilbransjen, så betyr kondemnert at det ikke lønner seg for forsikringsselskapet å bygge opp bilen for kunden. Det betyr ikke at det kan være lønnsomt, hensiktsmessig for andre å bygge den opp. 
Det har vel blitt noen flere begrensinger i bilbransjen på hvem som kan kjøpe, og hvem som kan ferdigstille kondemnerte biler som jeg ikke kjenner til. 

Jeg har ingen kjennskap til denne båten, og skadene på den. 

Så jeg antar forsikringselskapet ønsker å selge denne båten til høystbydende. Om det blir for deler, eller om det kan bli en flott skute på vannet det er jo helt uvisst. Så kanskje mulighet for prosjek tråd? 😀

Sørlandet2 skrev for 10 timer siden:

Så jeg antar forsikringselskapet ønsker å selge denne båten til høystbydende. Om det blir for deler, eller om det kan bli en flott skute på vannet det er jo helt uvisst. Så kanskje mulighet for prosjek tråd? 😀

Hvis man skjærer av overbygget kan det bli ei kul jolle 😎

Olepo skrev Just now:

Jeg tenkte på det samme.

Slike konverteringer har jo du erfaring med, og den Dracoen din har vel egentlig vist seg å være litt i minste laget:glimter:?? 

Tja, kanskje det 😅 Men jeg har fremdeles ambisjoner om å komme meg ut og prøve å blangse etter ørreten. Tror den blir litt stor til det 🤣 Kan forøvrig melde om at Dracoen har gjort jobben i dag. Har blitt benyttet under dugnad på bryggejobber to forskjellige steder. Det er visst flere som synes at den jolla er nyttig 😆

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...