Olepo Startet 11.Juni Link til dette innlegget Startet 11.Juni Jeg kom over en Princess V48, (tror jeg), med omfattende brannskader i hjemmehavna i dag. Båten lå fortøyd ved kaia for opptak/utsetting. Kjenner ikke til hendelsen eller hva som ligger bak, og må bare håpe at ingen har blitt skadet i forbindelse med brannen. Materielle verdier kan gjerne erstattes. Et veldig trist syn, og en skremmende påminnelse om at båtlivet kan endres fra idyll til katastrofe på et øyeblikk. Oppfordrer til å ta brannsikkerhet på alvor. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juni Link til dette innlegget Svart 11.Juni https://baatplassen.no/i/topic/177230-båtbrann-på-koster/ Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 11.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni Det er nok den samme båten ja, @Worry II. Da har den åpenbart funnet veien til Holmestrand. Så ut til å være fullstendig utbrent innvendig, og det var skåret hull flere steder for å komme til med slukkemiddel.. Sitér dette innlegget Link to post
Tasjm Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Noen som vet hvem som eier denne? Sitér dette innlegget Link to post
BåtGeir Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Tipper det er et forsikringsselskap. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Dessverre den er kondemnabel. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 25.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni Det er vel en fare for at denne har vært på sin siste tur ja.. Men er jo lov å håpe på en prosjekttråd likevel! Motorer og drivlinje kan vel kanskje være ok, og muligens annet utstyr fra motorrommet. Vet ikke hvordan slukking har foregått og hvor mye vann den kan ha vært fylt opp med. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni I referanse til min erfaring fra bilbransjen, så betyr kondemnert at det ikke lønner seg for forsikringsselskapet å bygge opp bilen for kunden. Det betyr ikke at det kan være lønnsomt, hensiktsmessig for andre å bygge den opp. Det har vel blitt noen flere begrensinger i bilbransjen på hvem som kan kjøpe, og hvem som kan ferdigstille kondemnerte biler som jeg ikke kjenner til. Jeg har ingen kjennskap til denne båten, og skadene på den. Så jeg antar forsikringselskapet ønsker å selge denne båten til høystbydende. Om det blir for deler, eller om det kan bli en flott skute på vannet det er jo helt uvisst. Så kanskje mulighet for prosjek tråd? 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Sørlandet2 skrev for 10 timer siden: Så jeg antar forsikringselskapet ønsker å selge denne båten til høystbydende. Om det blir for deler, eller om det kan bli en flott skute på vannet det er jo helt uvisst. Så kanskje mulighet for prosjek tråd? 😀 Hvis man skjærer av overbygget kan det bli ei kul jolle 😎 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Komodo skrev 37 minutter siden: Hvis man skjærer av overbygget kan det bli ei kul jolle 😎 Ja, nå er du på gli 👍🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 25.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni Komodo skrev 47 minutter siden: Hvis man skjærer av overbygget kan det bli ei kul jolle 😎 Jeg tenkte på det samme. Slike konverteringer har jo du erfaring med, og den Dracoen din har vel egentlig vist seg å være litt i minste laget?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Sørlandet2 skrev 13 minutter siden: Ja, nå er du på gli 👍🙂 😄😄😄 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Olepo skrev Just now: Jeg tenkte på det samme. Slike konverteringer har jo du erfaring med, og den Dracoen din har vel egentlig vist seg å være litt i minste laget?? Tja, kanskje det 😅 Men jeg har fremdeles ambisjoner om å komme meg ut og prøve å blangse etter ørreten. Tror den blir litt stor til det 🤣 Kan forøvrig melde om at Dracoen har gjort jobben i dag. Har blitt benyttet under dugnad på bryggejobber to forskjellige steder. Det er visst flere som synes at den jolla er nyttig 😆 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.