Hulda Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Jeg skriver kun ut fra erfaring og det jeg ser av bildene. Dessuten skriver du at du har liten erfaring. Det er en dårlig kombinasjon. Båten du ser på er veldig rimelig. Nesten halv pris. Sett deg ned og tenk hvorfor den selges så rimelig. Ett svar er at båten er ikke verd mer. Og for å få den i stand som Saga'en til @Lars H., vil det kreves penger og innsats. En som selger en båt vedkommende bryr seg om, presentrer båten tørr, ren, velholdt og kan vise dokumentasjon på vedlikehold. Denne aktuelle båten lukter skjulte feil og mangler lang vei. Så om du kjøper båten, vær obs på at det er noen røde flagg. Og disse heter lekkasjer fra motor/drivverk. Defekt stevlager og akseltetning. Lekkasjer i overbygg/vinduer. Mugg. Elektrisk anlegg som ser ut som et skjærereir. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Det ble mye negativitet her synes jeg. Et slikt prosjekt er lærerikt, og trenger ikke være noe dumt kjøp. Begge snekkerne mine var tilsvarende eller verre ved kjøp, men det ble nå båt av det likevel. Den første hadde jeg i 5 år, den andre nærmer seg vel 20 år i mitt eie nå. Alt trenger ikke være perfekt, så lenge det virker og ikke er farlig. Glem den tanken om at det lekker gjennom skroget. Og plastpest over vannlinjen kan du se bort fra. Det kan lekke fra vinduer, skruer, vak fenderlisten etc. Prøv å få den tett før du gjør noe annet, vann får koplinger til å korrodere etc. Jeg ville ikke ha skiftet mer enn det nødvendige av det elektriske. Virker det, så virker det. Men en god opprydning er ikke feil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nomen Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Utifra bildene, din kunnskap, og budsjett på både timer og kroner kan jeg ikke annet enn å be deg styre unna slike (for å si det rett ut) "vrak" som dette tilsynelatende er. En overnattingsbåt av denne størrelsen til 40 000,- er urealistisk, og selv om kjøpssummen er "bare" 40k taler bildene for at her blir det mer. En ting er sikkert....det er dyrt å kjøpe noe billig, og at båtpenger ikke varer like lenge som vanlige penger. Det står nok av prosjektbåter rundt omkring hvor en lærelysten "båtdrømmer" har innsett at tid, penger og motivasjon tar slutt fortere en problemene med båten forsvinner. Dette er ikke å være negativ, men realistisk og ærlig. Ts spør om hjelp, og han får ærlige svar fra folk med erfaring. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.