Tine IV Startet 23.Januar.2006 Del på Facebook Startet 23.Januar.2006 Har lest endel sider her på forumet ang Webasto , har hat problemer med den før men da fikk jeg fixa det . Da var det litt lo i innsuget og irr så det holdt på alt av kontakter . Har ikke gått over noe nå etter den stoppa igår ,men tviler på irr og sånt nå så kort tid etter . Webaston sto å gikk igår i flere timer , plutselig blei det kaldt og jeg kjente på utblåsing og den blåste kaldt . Ikke har sikkerhets sikkringen spretti opp heller , den blåser bare kaldt . prøvde og starte den på nytt div ganger , høres ut som vanlig prosedyre når den holder på men som sagt når den da starter blåser den kun kaldt . Og det er ikke no gøy nå om dagen , båten skal jo brukes . Den blir jo veldig mye brukt , men det skal den jo tåle . Hørt at speile på tenner'n kan bli sota og da vil den ikke starte , men veit jo ikke hvordan jeg sjekker det . Har jo div manualer til den men , denna stoppa jo bare å blåse varmt etter den var igang så ? Her tar jeg imot alle forslag på løsning , må jo ha varme . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Høres ut som noe med drivstofftilførselen synes jeg. Har du sjekket om drivstoffslangene fra tanken er hele og uten sprekker? Kanskje noe har tettet sugerøret i tanken? Hvis dette er OK så er vel pumpa neste trinn. Tikker den slik den skal? Hvis varmeren har slange ut fra pumpa så går det kanskje å kople fra her for å se om det kommer diesel ut... Kjenner ikke denne varmeren, men drivstoff må de ha alle sammen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Svart 23.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Har ikke titta på den enda , må vel ned en tur etterpå . Sånn jeg forstår det så må jo webaston varme først før pumpa går , den pumper vel ikke inn diesel så lenge den ikke er tent ? Skal gå over det som er enkelt først å se , var jo bare baggateller når jeg hadde prob med den sist så det er lov å håpe . Hørt at det ikke er så veldig billige deler til dem . Skulle nesten tru den ikke fikk diesel da det høres ut som den gjør alt det den skal før den starter opp siste gang . Jeg for ta meg en tur ned å se litt og håpe det beste . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Vet ikke hvordan det er på Webasto, men på den Wallasen jeg hadde i forrige båten så var det overløp der returen gikk tilbake til tanken. Så pumpen pumpet hele tiden. Mulig Wbastoen har et annet system med ventiler som stenger hvis den ikke tenner etc. Men uansett så må den ha diesel for å tenne da.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Pumpe går vel med en gang du starter den så sant ikke overoppheting er slått ut e.l. Siden den stoppet mens den gikk er det vel kanskje ikke gløding som er feil? Kan hende pumpa har tatt kvelden eller styringboksen (rele`e.l.). Dårlig kontakt kan det også være. Prøv å knakke litt på pumpa og rele`med noe. Kan også teste pumpe ved å sette strøm direkte til den (regner med at din også er 12V) Lykke til med feilsøking - du finner nok ut av det skal du se. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 (redigert) Jeg hadde sammen problemet med min, i Nimbus'en for noen år siden. Jeg snakket med Koberg Caspary i Oslo-området og de stilte en diagnose over telefonen. Husker ikke nå helt hva feilen var.......Her er det vel snakk om både overoppheting og glødeplugg....... Redigert 23.Januar.2006 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Svart 23.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Da er jeg hjemme igjen etter et par timer's arbeid + kaffe da . Gikk over alt som er , hadde opp dieseltanken for å se om det er nok diesel oppi tanken (webaston skal stoppe på 1/4 tank samme tanken som motor) spraya over alle kobblinger , men dø .Hørte han tenner eller prøver så jeg satt meg nedi der varmeren står å så på da jeg starta den opp på nytt , da kom det litt blått lys fra ene av di 2 sikkringene som er der. Pussa og spraya dem og den varma som bare det gitt .Mye arbeid for så lite , men glad så lenge det kan fixes uten 1000 vis av xtra utgifter . Ikke lenge sia jeg pussa over alle kobblinger som var fulle av irr , så irr det kommer fort tydeligvis . Nå blei Tine II glad å fornøyd , da er det bare å prøve å brøyte opp isen imårra å komma seg ut igjen . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
Walter_S Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Kan det være en liten ISPLUGG i den tynne dieseledningen din? Hvis du har kondens i tanken og du får bare en dråpe vann nedi der så kan den jo fryse på vei til pumpa, og plugge dieselslangen din? Det har jo vært en del kuldegrader i det siste? Hvilket modell Webasto er det du har? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Da jeg kjøpte eberen fikk jeg streng beskjed om å spraye alle kontakter etc. med egnet spray for å unngå irr etc. . "Mange" båteiere hadde reklamasjoner på de pga. dette. Etter de fikk beskjed om å prøve å holde de fri for fuktighet på kontaktene ble det noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Flott at det ordnet seg, Tine II! En liten sprut med tyntflyende Tectyl på kontaktene hjelper, og den blir sittende lenge! Så det kan anbefales! Glimrende også på kabelsko... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 da kom det litt blått lys fra ene av di 2 sikkringene som er der. Pussa og spraya dem og den varma som bare det gittHei. Hva slags sikringer er det du har, porselenssikringer med et lite metallbånd fra den ene til den andre, den nye flatstifttypen som nå brukes i bil eller glassikringer. Er det porselenssikringer, ville jeg bytte de til flatstift-typen tvert. Dersom ikke kommer problemet garantert tilbake. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.