Jump to content

Wallas 2400 vil ikkje tenne - varierande problem


AMI

Recommended Posts

Jeg hadde problemer med å få startet min 2400 for mange år siden. Den hadde stått ubrukt lenge. Jeg fylte drivstoff i en sprøyte og koblet til inntaksslangen. Da startet den. Har hatt den med meg hjem et par ganger i de 34 årene jeg har hatt den og rengjort vifter p.g.a. støy (forårsaket av møkk). Ellers har varmeren virket upåklagelig. Har aldri byttet veke eller glødespiral.

 

Eivind

Link to post
6 hours ago, Roger jo said:

De  apperater med gløding jeg har hvert borti  med startproblemer, så har de fungeret med å starte motoren først.

Eller hjemme, kople til en batterilader før en starter apperatet.

 

Eg forsøkte dette, men vifta for forbrenningsluft kjem ikkje i gong likevel.

 

3 hours ago, eivindch said:

Jeg hadde problemer med å få startet min 2400 for mange år siden. Den hadde stått ubrukt lenge. Jeg fylte drivstoff i en sprøyte og koblet til inntaksslangen. Da startet den. Har hatt den med meg hjem et par ganger i de 34 årene jeg har hatt den og rengjort vifter p.g.a. støy (forårsaket av møkk). Ellers har varmeren virket upåklagelig. Har aldri byttet veke eller glødespiral.

 

Eivind

 

Eg skifta glødespiral no, men så lenge ikkje vifta for forbrenningsluft kjem i gong så greier den ikkje å få noko særleg temperatur i brennaren.

Link to post

Det er forbaska vanskelig når en ikke finner dokumentasjon, og et slikt kort koster vel skjorta og vel så det om det ennå er i salg. Om en er skikkelig nørd finnes det noen repo på GitHub for å erstatte hele kortet med en esp32 og noen relé og transistorer, men det blir jo et aldri så lite prosjekt. Dog mener jeg å huske at selve sekvensene for oppstart osv er beskrevet i manualene til Wallas så det skulle ikke være umulig å få til. 
 

Er temmelig sikker på at den vifta styres av et PWM-signal via en FET-transistor. Ville lett etter det signalet på gate-pin på transistorene og. Men det virker litt håpløst iom at det er andre feil ute og går også. 

Link to post
2 hours ago, Fantino said:

Det er forbaska vanskelig når en ikke finner dokumentasjon, og et slikt kort koster vel skjorta og vel så det om det ennå er i salg. Om en er skikkelig nørd finnes det noen repo på GitHub for å erstatte hele kortet med en esp32 og noen relé og transistorer, men det blir jo et aldri så lite prosjekt. Dog mener jeg å huske at selve sekvensene for oppstart osv er beskrevet i manualene til Wallas så det skulle ikke være umulig å få til. 
 

Er temmelig sikker på at den vifta styres av et PWM-signal via en FET-transistor. Ville lett etter det signalet på gate-pin på transistorene og. Men det virker litt håpløst iom at det er andre feil ute og går også. 

Takk for gode innspel. Eg forsøkte å måle litt meir i kveld. 

 

Det er nokså tydeleg ved måling og visuell observasjon at:

- FET-transistoren som er omlag midt i biletet styrer oljepumpa

- Releet øvst oppe i biletet styrer - polen til ventilasjonsvifta (denne har + direkte frå straumtilførselen)

- Det gjennomsiktelege spolereleet styrer + varmespiralen (denne har - direte frå straumtilførselen)

- Forbrenningsluftvifta har - direkte frå straumtilførselen, så her er det + som ikkje kjem fram.

 

Ein kan vel difor rekne med at + her går gjennom den FET-transistoren som er nedst i biletet, utan at eg lukkast i å verken måle eller sjå korleis det heng saman. Den heng på eit eller anna vis saman med spolereleet for varmespiralen, men eg finn ikkje samanhengen til forbrenningsluftvifta.

 

Elles så ser det ut som eitt nytt kort i den grad ein kan få tak i det kostar litt over 4000 kroner. Det står vidare at eit autorisert verkstad må stille det inn for å levere rett oljemengde og slikt. Eg tvilar nesten på om varmeren er verdt å koste på så mykje. Det er vel nesten betre å kjøpe ein brukt varmar på finn.no.

Link to post
AMI skrev for 18 timer siden:

Takk for gode innspel. Eg forsøkte å måle litt meir i kveld. 

 

Det er nokså tydeleg ved måling og visuell observasjon at:

- FET-transistoren som er omlag midt i biletet styrer oljepumpa

- Releet øvst oppe i biletet styrer - polen til ventilasjonsvifta (denne har + direkte frå straumtilførselen)

- Det gjennomsiktelege spolereleet styrer + varmespiralen (denne har - direte frå straumtilførselen)

- Forbrenningsluftvifta har - direkte frå straumtilførselen, så her er det + som ikkje kjem fram.

 

Ein kan vel difor rekne med at + her går gjennom den FET-transistoren som er nedst i biletet, utan at eg lukkast i å verken måle eller sjå korleis det heng saman. Den heng på eit eller anna vis saman med spolereleet for varmespiralen, men eg finn ikkje samanhengen til forbrenningsluftvifta.

 

Elles så ser det ut som eitt nytt kort i den grad ein kan få tak i det kostar litt over 4000 kroner. Det står vidare at eit autorisert verkstad må stille det inn for å levere rett oljemengde og slikt. Eg tvilar nesten på om varmeren er verdt å koste på så mykje. Det er vel nesten betre å kjøpe ein brukt varmar på finn.no.


Snoket litt mer på bildet, den der L204B-4 chippen som det er flere av har 7 Darlington-par i seg og det ser ut som de brukes i parallell ut fra banene på printet, så mulig en av de kan være den som driver også. Om du har frekvensmåling på multimeteret ditt ville jeg prøvd litt på de pinnene også. 

Link to post
On 10/22/2025 at 6:12 PM, Fantino said:


Snoket litt mer på bildet, den der L204B-4 chippen som det er flere av har 7 Darlington-par i seg og det ser ut som de brukes i parallell ut fra banene på printet, så mulig en av de kan være den som driver også. Om du har frekvensmåling på multimeteret ditt ville jeg prøvd litt på de pinnene også. 

 

Eg har dessverre ikkje frekvensmåling, men forsøkte ein gong til å finne ut kvar + polen til forbrenningsvifta tek vegen. Når eg målar frå denne til samtlege punkt på heile kortet, så får eg berre full kontakt til den "staven" (eg veit ikkje kva dette igrunn er) som kjem opp til venstre for det lille potmeteret. Der går ein tynn tråd langs kortet frå pluggen til denne.

 

Vidare er der ein tjukkare tråd som går gjennom ein motstand og til potmeteret i biletet. Motstanden er 5-6 ohm dit. Utanom dette så finn eg ingen punkt på heile kortet som har kontakt med + polen til forbrenningsvifta.

image.jpeg

Link to post
22 hours ago, Fantino said:

Ikke lett om du ikke finner noen forbindelse til noe annet sted på kortet.. Kan det være feilen, altså brudd i en bane?.. Klarer du å følge/se banen fra + pluggen på kortet eller er det ikke mulig? Den ‘staven’ ser egentlig ut som et målepunkt som gjerne brukes når kortet skal kalibreres. 

 

Ein ser tydeleg dei to banene som eg og greier å måle. Og det er heller ikkje noko visuelt som tilseier at der er andre baner enn desse to. Banene går delvis under pluggen for kontrollpanel og under spolereleet, så der kan vere meininga at der skal vere baner der som er brotne, men det er igrunn lite truleg. Under spolereleet tvilar eg igrunn på om der skal vere kontakt, sidan evt. kontakt der ville medført at vifta gjekk kontinuerleg så lenge der var straum til kortet.

Link to post

Fant også dokumentene over, dessverre ikke noe skjema av kortet der heller. Ikke så mange ideer igjen.. Men lurte på: var begge temperaturfølerene tilkoplet under testing?.. Tenker det kan være en logikk der som blokkerer dersom motstanden er uendelig. Og kortslutningen kan selvsagt ha drept noen følsomme komponenter da.

 

Selv hadde jeg nok vurdert en Kinavarmer av en type som folk har hatt god erfaring med. Den koster vel mindre enn nytt kort. 

Link to post
6 hours ago, Roger jo said:

 

Takker, ser ut som kortet er litt ulikt det som eg har. Eg skal likevel sjå om eg får noko fornuftig ut av det.

 

Alt var tilkopla når eg forsøkte å teste etter å ha lodda på nye kondensatorar ja. Slik den oppførte seg no var vel nokså likt slik den var før eg sende den inn til Sunwind. Eg trudde då at dårleg gløding gjorde at den ikkje tende, men etter å ha tvangskøyrd forbrenningsluftvifta no i ettertid så er eg overtydd om at denne vifta ikkje fungerte før eg sende den inn heller. Sunwind fekk brennaren til å fungere som normalt, så der var ingen feil då den var hjå dei (iallfall hevda dei det).

 

Eg skal gjere eit forsøk på å skrive ein e-post til Wallas i Finland, med spørsmål om skjema for kortet. Elles så såg eg ein tilsvarande varmar på finn for 1000 kroner her om dagen, så nytt kort kjem eg ikkje til å spandere på den eg har.

Link to post
AMI skrev for 12 timer siden:

Eg skal gjere eit forsøk på å skrive ein e-post

Mulig en mail til  Seatronic  fant dette  på en svensk side linken virker ikke.

http://www.seatronic.no/manualer/wallas.htm

Hittade detta. På Norska tror jag. Finns schema längst ner.

 

Virker dette kortet  kjent Fra svensk tråd 2006 Walas 1800

I 1982 da jeg hadde kjøpte 2400 så jeg en test  at eneste forskjellen på 1800 og 2400 var noen gram olje og det var noen få grader forskjell på utløpstemp

IMG_1027.JPG

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...