Arban Startet 19.Juni Link til dette innlegget Startet 19.Juni Har en kb02 som er veldig svak på lav hastighet, - men en hastighet som er fin å dra grana med, har en "org" hydema pumpe, synes og den går litt hurtig og har også lite kraft synes jeg ved høyere hastighet, noen som har hvert bort i lignende, kan en strupeventil på retur hjelpe ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Du har helt sikkert en overtrykksventil i systemet ditt. Den kan du justere drakraften med. Du må aldri montere noen strupeventil på retursiden. Eegner led det er ei konstantpunpe, så den må ha fritt fløde fra pumpen og tilbake til tanken. Hastigheten justerer du med ventilen din. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Du kan prøve å øke motorturtallet og så justere på sleideventilen til du har en grei hastighet. Det hjalp for meg når jeg hadde vtm pumpe og hydema haler. edit: du må også sjekke at reima er stram nok. Er du plaget med lite kraft kan det være kilereima som slurer. Ganske enkle og stabile pumper og blokker dette. Sitér dette innlegget Link to post
Arban Svart Tirsdag 04:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 04:01 Kan ikke finne noen sikkerhetsventil på pumpa. om jeg øker turtallet på diesel motor - og justerer hastighet på ventilen er det samme problemet. Ved lav hastighet, har den ingen som helst kraft. blokka går jo rundt. Men kan holde den igjen for hand inn til jeg åpner ventilen helt opp - og dermed stor fart på rullen. spekulerer nå om kansje motor som står på blokka er feil. Denne er byttet av forrige eier. se spec på bilde. Hva tenker dere om den motoren? orginalt er det vel Max 12 liter/ min 100 bar Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Tirsdag 04:27 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 04:27 Hadde vært greit om du la ut bilder av øvrige komponenter. Umulig for oss å komme med forslag uten å vite hvordan systemet er oppbygd. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart Tirsdag 07:09 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 07:09 Og du sjekket reima? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart Tirsdag 15:44 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 15:44 Leser jeg rett så er max vrimoment på motoren 15 Nm. Synes dette er lite. Og det er vel ved høyere trykk enn det pumpa di gir. Men du kan kjøre motoren med større fart enn det du klarer å hale unna. -Så får hydraulikkfolket korrigere meg om jeg tat feil. Sitér dette innlegget Link to post
Arban Svart Tirsdag 20:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:38 Reima er stram. Her er litt bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Arban Svart Tirsdag 20:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:43 Mistenker det må vere feil type motor på den blokka, hadde et linespill på samme pumpe ridligere.. den kunne man ikke stoppe for hånd uansett hastighet.. og dro fin 250-300 kg Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Onsdag 05:03 Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:03 Kan du ta et bilde av ventilen også? Sitér dette innlegget Link to post
Arban Svart Onsdag 07:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:19 Ventil er original - 6 mm maskin skrue på toppen holder sleide på ventilen, den 8 mm skrue vet jeg ikke hva er til Sitér dette innlegget Link to post
Arban Svart Onsdag 07:36 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:36 lasta opp en film av blokka i "drift" Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Onsdag 10:15 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:15 Har ikke konkret kjennskap til disse halerene (til tross for at jeg kjenner til bedriften, og de ble produsert et steinkast fra der jeg bodde...). Men generelt skal du ikke kunne holde igjen en hydraulikkmotor på den måten du viser. Da er det enkelte alternativer på hva som skjer, men det er helt åpenbart at oljestrømmen finner en annen vei. Det kan være en overtrykksventil som løser ut, men det har jeg veldig liten tro på. Da skulle den også løst ut ved høyere turtall. Det kan være indre lekkasje i pumpa, da går olja rett tilbake til tank. Ved høyere turtall vil den relative lekkasjen bli mindre, da klarer du ikke å holde igjen. Eller det kan være at du har en "bløderåpning" uten at du vet det. Oljestrømmen vil alltid søke letteste vei til målet (tank). Hvis du ikke har noe motstand på hjulet så kan det trekke rundt, men hvis du holder igjen, så vil det være lettere for olja å strømme gjennom denne bløderen. En bløderventil kan f.eks. settes opp for å redusere trykk og slitasje i systemet når man ikke skal belaste. Kan det være at pumpa di har en slik bløderventil som du kan justere på? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
kriftian Svart Onsdag 11:09 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:09 Jeg tror det er så enkelt som at det er montert feil hydraulikkmotor på blokka. På videoen din ser den ut til å gå alt for fort. Riktig hastighet mener jeg skal være omkring 50-60 o/min med ventilen full åpen. Hvor fort går blokka på maks? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart Onsdag 11:38 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:38 Tror også det er feil motor. Mye for høy rpm og for lavt vrimoment. Pumpa er vel på 12 eller 22 liter og med maks 110 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart Onsdag 12:12 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:12 Virker som trykket/kraft forsvinner. Er det mengdeventil mellom pumpe og blokk? Slurer koblingen på pumpen? Er akslingen fra motor til rulle fast/slurer? Etter farten å bedømme har du nok oljemengde. Er dette montert nytt eller noe byttet? Sitér dette innlegget Link to post
Fiskeglad Svart Onsdag 21:08 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:08 Skal være en 200cc motor på den, nå har du 80cc. Blir bare mye fart og lite kraft. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart igår klokken 06:08 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:08 Det er nok som du mistenker og som andre sier, feil motor. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Men uansett om det er feil/ for svak motor så burde den klare å dra mer enn dette. Noe annet må være galt. Høres ut som overtrykksventilen blåser , siden reima er stram og ikke slurer… Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Nja.. ikke nødvendigvis. Motoren er oppgitt til 15Nm. Det tilsvarer drakraft på under 10 kilo på den skiva som står på. Du holder lett igjen haleren da, og da stiger trykket høyt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.