Jump to content

Rapp hydema kb02 kraft blokk drar dårlig

Arban

Recommended Posts

Du kan prøve å øke motorturtallet og så justere på sleideventilen til du har en grei hastighet. Det hjalp for meg når jeg hadde vtm pumpe og hydema haler.

edit: du må også sjekke at reima er stram nok. Er du plaget med lite kraft kan det være kilereima som slurer. Ganske enkle og stabile pumper og blokker dette.

• 4 uker senere...

Kan ikke finne noen sikkerhetsventil på pumpa. 

om jeg øker turtallet på diesel motor - og justerer hastighet på ventilen er det samme problemet. Ved lav hastighet, har den ingen som helst kraft.

blokka går jo rundt. Men kan holde den igjen for hand inn til jeg åpner ventilen helt opp - og dermed stor fart på rullen.

spekulerer nå om kansje motor som står på blokka er feil. Denne er byttet av forrige eier.

se spec på bilde.

Hva tenker dere om den motoren?

orginalt er det vel Max 12 liter/ min

100 bar

IMG_1535.png

IMG_1536.png

Har ikke konkret kjennskap til disse halerene (til tross for at jeg kjenner til bedriften, og de ble produsert et steinkast fra der jeg bodde...). Men generelt skal du ikke kunne holde igjen en hydraulikkmotor på den måten du viser.

Da er det enkelte alternativer på hva som skjer, men det er helt åpenbart at oljestrømmen finner en annen vei. Det kan være en overtrykksventil som løser ut, men det har jeg veldig liten tro på. Da skulle den også løst ut ved høyere turtall. Det kan være indre lekkasje i pumpa, da går olja rett tilbake til tank. Ved høyere turtall vil den relative lekkasjen bli mindre, da klarer du ikke å holde igjen. Eller det kan være at du har en "bløderåpning" uten at du vet det. Oljestrømmen vil alltid søke letteste vei til målet (tank). Hvis du ikke har noe motstand på hjulet så kan det trekke rundt, men hvis du holder igjen, så vil det være lettere for olja å strømme gjennom denne bløderen. En bløderventil kan f.eks. settes opp for å redusere trykk og slitasje i systemet når man ikke skal belaste. Kan det være at pumpa di har en slik bløderventil som du kan justere på?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...