elskerseiling Startet 19.Juni Link til dette innlegget Startet 19.Juni Skal bytte ut en 45 år gammel webasto med en vevor kinavarmer. Det jeg lurer på er hva som et minimum opplegg for luft inn? Den gamle webastoen hadde et sirkus av rør bare for luft inn. Hvis jeg monterer den nye varmeren på treplaten, holder det om jeg monterer et rør for luft inn som peker mot åpningen i hekken? Legger ved et bilde av luft inn for webastoen også før jeg fjernet det. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Jeg ville i hvert fall sørget for at inn-lufta kom utenfra, litt tryggere om du skulle få en eksoslekkasje. Og apropos, vær oppmerksom på at lyddemperen som følger med disse kina-varmerne (hvis du har kjøpt en pakke), ofte ikke er beregnet på innendørs montering. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Du bør også hente luft utenfra fordi det gir mye tørrere luft. Med andre ord kan du tørke innvendig spesielt på regnværsdager, noe som gir tørt sengetøy, bedre inneklima og ikke så lett å få dugg innvendig på vinduene. Jeg bygde om mitt fra å suge til-luft innenfra til utenfra pga dette. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
elskerseiling Svart 20.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Du bør også hente luft utenfra fordi det gir mye tørrere luft. Med andre ord kan du tørke innvendig spesielt på regnværsdager, noe som gir tørt sengetøy, bedre inneklima og ikke så lett å få dugg innvendig på vinduene. Jeg bygde om mitt fra å suge til-luft innenfra til utenfra pga dette. Takk for innspill. Da legger jeg bare et rør bort til hullet som sees på øverste bilde. Der kommer luft utenfra Har fjernet det gamle utstyret fra webasto. Forslag til eksosslange/potte som erstatter det som følger med kinavarmern? Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni elskerseiling skrev 13 minutter siden: Forslag til eksosslange/potte som erstatter det som følger med kinavarmern? Her er et alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 20.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni StorStas skrev 31 minutter siden: Her er et alternativ. Det står noe om garanti som frafaller med kinavarmer osv. Hva gjelder det problemet? Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Beklager off-topic kommentar vedrørende Vevor; Har kjøpt to produkter fra Vevor i to separate handler, en Bimini kalesje og et strømopplegg for sekundær-batteri. Begge produkter konkurranse-dyktige både hva gjelder kvalitet og pris. Selv etter at Posten krever betaling av MVA / moms før utlevering. Hva gjør jeg feil , når MVA kommer på toppen ved kjøp fra Vevor ? Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Lars Hansen Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni krabbelars skrev 52 minutter siden: Hva gjør jeg feil , når MVA kommer på toppen ved kjøp fra Vevor ? Ikke du som har gjort feil, men avsender. Må registreres digitalt i VOEC, nytt fra Januar i fjor. Ikke hør på alle som sier at det holder å skrive nummeret på adresselinja, det fungerer ikke... Be om refusjon fra avsender, skal gå greit, bortsett fra gebyr som du kan se som tapt... https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/mva/utland/e-handel-voec/ Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni elskerseiling skrev for 1 time siden: Det står noe om garanti som frafaller med kinavarmer osv. Hva gjelder det problemet? Vet ikke noe mer enn det som står der dessverre. Kan være alt ifra et helt reelt problem til en enkeltstående hendelse som den nettbutikken / produsenten finner formålstjenlig å blåse opp. Syns jeg har sett en tråd om kinavarmere her inne, uten å ha lest om dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Silverton Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Anbefaler å bytte den medfølgende grønne diesel slangen med en stivere slange. Flere har opplevd problemer med luftbobler i den grønne slangen fordi den "kollapser" litt for hver gang diesel pumpen i brenneren pumper. Dermed skapes et ørlite vakuum som suger luft inn. Dieselvarmeren går i feilmeldingsmodus hvis det blir for mye luftbobler. Det finnes "stivere" slanger tilgjengelig både på ebay og norske nettbutikker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.