bellen Startet 20.Juni Link til dette innlegget Startet 20.Juni Skal snart starte på ett prosjekt der jeg skal plaste noen "store" flater. Tipper jeg trenger rundt 40 kg pollyester til arbeidet. Noen som kjenner til kvaliteten til Biltemas polyester? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Du får billigere og bedre polyester hvis du bestiller ifra kompositt huset eller Siddis Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni bellen skrev for 1 time siden: skal plaste noen "store" flater Da ville jeg prøvd å styre unna BT polyester. Har ikke noe dokumentasjon på det, men mistenker at den har et høyt innhold av styren. For det første virker den veldig tynn, for det andre opplever jeg at den har mer krymp enn kvalitetspolyester fra Reichhold. Da jeg holdt på å bygge om min Draco brukte jeg ganske mye polyester. En dag jeg skulle lage ei luke var jeg tom for polyester, og dro på Biltema og kjøpte et spann. I forhold til den andre polyesteren jeg hadde brukt fikk jeg mye dragninger i støpen. Lukekantene bøyde seg inn pga. krymp under herding, det hadde jeg ikke opplevd med den andre polyesteren jeg hadde brukt. Til småtteri som ikke har særlig betydning i forhold til styrke så hadde jeg ikke bekymret meg, men til større arbeider hadde jeg gått for noe annet. Og hvis det er som @Eika sier at du får billigere polyester andre steder så er det ingenting å lure på. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Komodo skrev 1 minutt siden: Da ville jeg prøvd å styre unna BT polyester. Har ikke noe dokumentasjon på det, men mistenker at den har et høyt innhold av styren. For det første virker den veldig tynn, for det andre opplever jeg at den har mer krymp enn kvalitetspolyester fra Reichhold. Da jeg holdt på å bygge om min Draco brukte jeg ganske mye polyester. En dag jeg skulle lage ei luke var jeg tom for polyester, og dro på Biltema og kjøpte et spann. I forhold til den andre polyesteren jeg hadde brukt fikk jeg mye dragninger i støpen. Lukekantene bøyde seg inn pga. krymp under herding, det hadde jeg ikke opplevd med den andre polyesteren jeg hadde brukt. Til småtteri som ikke har særlig betydning i forhold til styrke så hadde jeg ikke bekymret meg, men til større arbeider hadde jeg gått for noe annet. Og hvis det er som @Eika sier at du får billigere polyester andre steder så er det ingenting å lure på. Dragningene kommer somregel av varmegang og generell krymp i estere, derfor er det en fordel å legge gelcoat først som du lar herde skikkeligt, så er det lettere for at den holder seg jevn. Nå skal det sies at jeg ikke vet hva utsalgsprisen normalt er hos de plassene da, men via jobb og gode rabatter så er Biltema polyester dyyyyyrt i forhold Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Eika skrev 2 minutter siden: Dragningene kommer somregel av varmegang og generell krymp i estere, derfor er det en fordel å legge gelcoat først som du lar herde skikkeligt, så er det lettere for at den holder seg jevn. Herder og varmgang har jeg kontroll på. Krympen jeg snakker om kommer nok heller av avdamping av styren. Dersom polyesteren krymper ufoholdsmessig mye under herding, vil det bakes inn spenninger i det ferdige laminatet. Det er ikke bra Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juni Link til dette innlegget Svart 20.Juni Jeg kan levere polyester av god kvalitet til Biltema pris. Duk og alt du måtte trenge. Send meg en PM så skal du få en god båtplassenpris på polyester og det du trenger @bellen Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.