Goddis77 Posted June 22 Share Posted June 22 Har en Glomex TV antenne av denne typen her - https://www.maritim.no/glomex-tv-antenne-talitha-agc-dab som har vært på båten en del sesonger. Denne brukes på et Finlux TV som ble kjøpt i samme perioden. I starten synes jeg vi fikk inn TV over alt og at det flittig var i bruk. Nå på de siste sesongene har vi har dårlige signaler synes jeg, hvor det enten har blitt funnet kanaler (installasjon- digitalt kanalsøk) som vi ikke får sett, eller at den ikke finner signaler i det hele tatt. Områder som Marmorøyene i Nordåsvannet fikk vi dekning, mens på Tyssøy viken eller som denne helgen på Buarøyene mellom Klokkarvik og Hjellestad fikk vi ikke. Er da søkt etter digitale antenne signaler. Flere som opplever det samme her i Bergens området? DAB radio går fint over alt. Quote Link to post
J-Å Posted June 22 Share Posted June 22 Det skal være bra dekning i de områdene. Du bør kanskje sjekke antennen din. Kan du ha mistet strømforsyningen til forforsterkeren? Mange går over til 4G/5G https://ntv.no/sjekk-dekningskart/ Quote Link to post
Goddis77 Posted June 22 Author Share Posted June 22 Takker for tips! Får ta en ekstra titt der 🙂 Quote Link to post
Ttor Posted June 24 Share Posted June 24 Jeg fikk ikke inn nrk1 på buarøy forrige helg, men nrk 2 virket. Har bare gratiskanalene. Quote Link to post
Goddis77 Posted June 24 Author Share Posted June 24 Ok. Da er det ikke bare meg. Vurderer en 4g ruter og google chromecast fremover for TV titting til voksne. Ungene har offline serier og slikt på nettbrettene, så det burde holde for oss :) Quote Link to post
Goddis77 Posted Friday at 05:56 PM Author Share Posted Friday at 05:56 PM Har en Chromecast hjemme og en 4g ruter som jeg testet i båten i dag. Ble overasket over at den ikke fikk nok strøm sier den, selv med inverter. Noen som har opplevd det? Quote Link to post
Gunga Din Posted Friday at 07:18 PM Share Posted Friday at 07:18 PM Goddis77 skrev 1 time siden: Ble overasket over at den ikke fikk nok strøm sier den, selv med inverter. Har hatt eller fortsatt har, som noen gang klaget på att jeg ikke brukt den originale omformeren.....jeg stopper inn Usb-kontakten i TVn, spes i båten så allt går på 12V Men selv om den klaget så har det alltid funket med TVn USB Quote S/Y Gunga Din Link to post
Goddis77 Posted Friday at 07:20 PM Author Share Posted Friday at 07:20 PM Ok. Kan teste det i morgen. Har også en MS surface som jeg kan koble til TVen som en reserve løsning. Quote Link to post
Recommended Posts