bratt Posted June 24 Share Posted June 24 Har problemer med inntrenging av sjøvann, -så mye at jeg må lense en gang i uken. Har sjekket propell-gjennomføring, ror-gjennomføring, kjølevanns-inntak, -alle disse viser ingen lekkasjer. Iflg. håndbok har N24 ikke stenge-kran på toalett-slanger da den er sikret med skott over vannlinjen. Hvilke andre steder kan sjekkes? Quote Link to post
Grand Banks jr Posted June 24 Share Posted June 24 Eksosutløp hvis du har under vannflaten. Vanninntak for toalettet. Er dette uavhengig om motor er kjørt eller ligger stille? Hvor observerer du vannet? Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bratt Posted June 24 Author Share Posted June 24 Eksosutløp er over vannflaten Vanninntak for toalettet, -vet jeg ikke hvor er Uansett, kjørt eller ligger stille I kjølsvinet fra motor og akterover Quote Link to post
Sommer2022 Posted June 25 Share Posted June 25 Har du sjekket om det kan komme vann inn mellom stevnlager og skrog? Jeg slet med samme som deg, ante ikke hvor det kom inn. Pakkboks, kjølevannslager, kraner etc var potte tette.. Så demonterte jeg stevnlageret, og der var det ikke mye tettemasse igjen etter snart 40år. Gjorde rent, og monterte igjen med ny sika. Nå er det tørt som en ørken i kjølen:) Quote Link to post
bratt Posted June 25 Author Share Posted June 25 Hei, og takk for svaret, dette har jeg ikke tenkt på, -er nok ganske sikkert der problemet ligger. Blir sjekket etter opptak til høsten. Quote Link to post
Recommended Posts