bratt Startet 24.Juni Link til dette innlegget Startet 24.Juni Har problemer med inntrenging av sjøvann, -så mye at jeg må lense en gang i uken. Har sjekket propell-gjennomføring, ror-gjennomføring, kjølevanns-inntak, -alle disse viser ingen lekkasjer. Iflg. håndbok har N24 ikke stenge-kran på toalett-slanger da den er sikret med skott over vannlinjen. Hvilke andre steder kan sjekkes? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Eksosutløp hvis du har under vannflaten. Vanninntak for toalettet. Er dette uavhengig om motor er kjørt eller ligger stille? Hvor observerer du vannet? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bratt Svart 24.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni Eksosutløp er over vannflaten Vanninntak for toalettet, -vet jeg ikke hvor er Uansett, kjørt eller ligger stille I kjølsvinet fra motor og akterover Sitér dette innlegget Link to post
Sommer2022 Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Har du sjekket om det kan komme vann inn mellom stevnlager og skrog? Jeg slet med samme som deg, ante ikke hvor det kom inn. Pakkboks, kjølevannslager, kraner etc var potte tette.. Så demonterte jeg stevnlageret, og der var det ikke mye tettemasse igjen etter snart 40år. Gjorde rent, og monterte igjen med ny sika. Nå er det tørt som en ørken i kjølen:) Sitér dette innlegget Link to post
bratt Svart Onsdag 14:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:12 Hei, og takk for svaret, dette har jeg ikke tenkt på, -er nok ganske sikkert der problemet ligger. Blir sjekket etter opptak til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.