Hulda Svart Søndag 11:10 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:10 Er orca det samme som spekkhugger? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart Søndag 11:19 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:19 Orcinus orca ! Latin Orca heter det på spansk mener jeg Killer whale på engelsk/amerikansk Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart Mandag 19:44 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:44 Captain A skrev On 28.6.2025 at 21.28: hadde bare noen kastet noen slike kanonslag på havet i spekkhogger gjengen så løser det seg fort. Dei lærer fort …. Nu er det vel kastet kinaputter etter spekkhoggerne noen hundre ganger, de har tydeligvis ikke lært enda for de fortsetter å angripe. Captain A skrev On 28.6.2025 at 22.51: Men tilfeller av angrep på båter kan løses grett .,, båter bruker jo og ha båtsaker ombord., kniver og. Og kanskje noe duck tape .,,, Tape en kniv til en båtshake og stikke spekkhoggerne mens de herjer med båten din, det er kanskje noen som allerede har prøvd det. Jeg vet ikke men jeg skal tippe at det kan få to utfall, enten så forverrer du situasjonen ved at spekkhoggeren faktisk begynner å ANGRIPE deg istedet for å leke, eller du faller overbord i din iver etter å prøve å punktere en predator på et par tonn som beveger seg rundt båten din Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart Mandag 23:48 Link til dette innlegget Svart Mandag 23:48 On 6/28/2025 at 12:35 PM, Bitteliten said: Iberian orcas er fredet Men i Norge går man ikke av veien for å skyte en hel bjørnefamilie selv om bjørnen er rødlistet og totalfredet. Og det bare for at bjørnen gjorde det som er naturlig for alle pattedyr, nemlig å forsvare ungene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart Mandag 23:50 Link til dette innlegget Svart Mandag 23:50 On 6/29/2025 at 4:19 AM, Gunga Din said: Killer whale på engelsk/amerikansk På "amerikansk" brukes både orca og killer whale. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.