Jump to content

Min erfaring med Skippo smart, så langt på Samsung - Android Nettbrett.

Roger og Olina

Recommended Posts

Bra at flere er fornøyd med Nettbrett, Skippo og Orca. Har bare erfaring med Apple nettbrett som ett tillegg til Raymarine. Eneste negative jeg har opplevd er att Ipadén fikk heteslag og gikk i svart.

Uansett det er bra at det kommer flere alternativ av slikt utstyr , det tvinger leverandørene av plottere til å tenke pris.

JRK skrev for 4 timer siden:

Uansett det er bra at det kommer flere alternativ av slikt utstyr , det tvinger leverandørene av plottere til å tenke pris.

Både pris, funksjonalitet og brukervennlighet trenger et push på tradisjonelt navigasjonsutstyr. Prøv å zoome litt ut og inn og flytte litt rundt på kartet på en kartplotter og deretter på et nettbrett. To forskjellige verdener…

Hvis nettbrett og kartplottere kan fusjonere og plukke det beste fra begge verdener så tjener vi kundene på det.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev for 23 timer siden:

Både pris, funksjonalitet og brukervennlighet trenger et push på tradisjonelt navigasjonsutstyr. Prøv å zoome litt ut og inn og flytte litt rundt på kartet på en kartplotter og deretter på et nettbrett. To forskjellige verdener…

Hvis nettbrett og kartplottere kan fusjonere og plukke det beste fra begge verdener så tjener vi kundene på det.

Nå har jeg jo jobbet endel med roofesjonelt navigasjonststyr og dette er ett veldig konservativt miljø  Var  et møte med DNV, da følgende skjedde, under en diskusjon om framtidens broutstyr. Dette var i den tiden lystbtelektronikk fikk radaroverlay. 

Da var det en skipper som ymtet forsiktig frampå om at dette med radaroverlay, det var noe nytt han hadde fått i sin lystbåt og det kunne han godt tenkt seg på supplybåten også.  Da kom det tørt fra en av DNV's reresentanter att om han ikke klarte å merge kart og radar i hodet, så hadde han lite å gjøre på en bro. Skiperen svarte. Det har jeg ingen problemer med, men på en supplybåt har vi tusen andre ting vi også skal følge med på. 

Når det gjelder kart på Axiom og Ipad, så opplever jeg ingen vesentlig  forskjell, så akkurat der har de lært

JRK skrev 7 minutter siden:

Når det gjelder kart på Axiom og Ipad, så opplever jeg ingen vesentlig  forskjell, så akkurat der har de lært

Det er bra. Det er jo egentlig ikke mer avansert enn å bruke en kraftigere prosessor og evt også grafikk-prosessor. Fram til og med den versjonen av Raymarine-plottere som vi har er selv en fornuftig Raspberry Pi kjappere.

Vi har generasjonen før Axiom kom (E95 HybridTouch), men den er såpass treg at jeg heller bruker mobil eller nettbrett for all zoom og sveiping. Kartplotteren står gjerne fast med to vinduer i forskjellig zoom-nivå. Det blir enklest sånn…

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...