Jump to content

Hva er disse sensorene ? Suzuki DF115 2019mod

Rune.f

Recommended Posts

Takker Hydra, gikk inn på multi instrumentet å gikk til "Diagnostic" menyen, lastet opp feilkoder, får da opp kodene for O2 og kamaksel sensor, skal for sikkerhets skyld bytte dem.

Ser det er rimelige priser på Kamsensor men bare opp tom 2011mod DF, om noen finner til bra pris for nyere df115 motor så tips gjerne her, også om det finnes O2 sensor å få utenom å måtte gå via norsk merkeforhandler.

Ja motor starter å går helt fint, er i bruk nesten daglig, men synes den trenger noen fler runder på starteren før den starter enn de andre motorene jeg har å har hatt (har 2 batteri/mye strøm), synes også gass responsen er for dårlig sammenlignet med de andre jeg har/har hatt, dette kan stemme med feilkode på kam sensor og/eller air/fuel sensor.

Fikk tak i begge for 1000kr.

Det skal etter hva jeg ble opplyst om virke slik att når en sliten/gåen sensor gir feilkode på dette multi instrumentet så vil feil koden automatisk slettes når ny sensor er på plass å motor er startet å så stoppet en gang, regner med å ha begge ilpt av ett par dager, bytter dem å ser om noe forandres å om koder forsvinner.

PS...fisse er jo noe alle smågutter går å drømmer om...men også de eldre galtene som ikke er i stand til å utnytte den lenger ;)

Pluggene er jevne å fine, har bygd egne løpsmotorer for meg selv å andre i noen 10år, men ikke outboard motorer, så plugger kan jeg å tyde :)

Synes også det er snodig med disse feilkodene, det eneste jeg mener er å anmerke er att gassresponsen er veldig dårlig, forventer att den burde være like god som feks en Yamaha F50, men det er lysår forskjell.

Forbruket...som er samme kjøre computer system som på nyere biler....viser samme forbruk pr/tim i forskjellige hastigheter som det alltid har gjort siden den var ny så synes det er merkelig att den har mangel på bensin.

Den føles litt i starten som en dieselbil som står i "halv nødmodus", sløv i akserlasjonen men fås likevel opp i fart, på bil typisk luftboks sensor dom er skitten eller defekt.

Men skal bytte dem ilpt av få dager nå så får jeg se om den blir kvikkere, hvis ikke så blir det å bruke Gjensidig's motorskade+ forsikring  å få den på ett verksted :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...