Roger og Olina Startet 27.Juni Link til dette innlegget Startet 27.Juni Bredden på båten vår er 335cm. Steady er 310cm. Steady med 8hk 2t veier ca 130kg. Jeg vurderer å skjære to hull på innsiden av jolla også montere vanntette, runde luker. Bruke øyekroker slik at jeg kan ha jolla i snap daviter på båten. Eller kan dette bli for mye vekt? Badeplattformen er ganske robust, så den tåler det nok. Men hva med jolla? Noen som har gjort liknende? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni http://www.tender.no/steady.htm Slik foreslår produsenten av snap daviter å feste de. Det er ganske lignende løsning som du foreslår. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Roger og Olina Svart 27.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni enslagsgjest skrev for 2 timer siden: http://www.tender.no/steady.htm Slik foreslår produsenten av snap daviter å feste de. Det er ganske lignende løsning som du foreslår. Se det ja, takker for godt tips Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Hei Eg trur du underestimerer vekta på båten. Steady oppgir vekta til 115 kg. Det er nok utan styrekonsoll m.m. Det er ikkje noko nytt at produsentar oppgir lågere vekt enn kva som er reelt. Truleg er vekta, på jolla, noko høgare. Motoren veg nok òg meir enn 15 kg. Dersom dette er ein båt du har er jo valet enkelt. Dersom du skal kjøpa ein ny båt er River lettare, og ein CE klasse høgare. River 350 er vel litt for lang for moderskipet? Me har hatt River 350 som jolla, til seglbåten, i 19 år. Me er veldig nøgde, men jolla er tung. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni Ask skrev 1 time siden: Hei Eg trur du underestimerer vekta på båten. Du kan ha rett i det. Men det er vekta jeg får opp når jeg googler. Motoren veier 28kg mener jeg det var. Så om totalen blir 150kg, så burde det være innafor. Dette er en båt vi har. Tenker å ha syrefast plate på innsiden på hvert feste så belastningen blir fordelt. Takk for fin tilbakemelding Ask. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni Ask skrev for 5 timer siden: Eg trur du underestimerer vekta på båten Nå har jeg sjekket vekten på båten. River 290 uten tofter, veier 80kg. Så med motor og tofter, ca 115kg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.