Jump to content

Montere øyekroker på Steady 10fot for bruk i Snap Davider

Roger og Olina

Recommended Posts

Bredden på båten vår er 335cm. Steady er 310cm. Steady med 8hk 2t veier ca 130kg. Jeg vurderer å skjære to hull på innsiden av jolla også montere vanntette, runde luker. Bruke øyekroker slik at jeg kan ha jolla i snap daviter på båten. Eller kan dette bli for mye vekt? Badeplattformen er ganske robust, så den tåler det nok. Men hva med jolla? 

Noen som har gjort liknende?Messenger_creation_809ABB58-FD05-43A8-B9B3-DD0AD8DCFAF7.jpeg.5882ab517ad6b31ecc3a8f6993cc4d5b.jpeg

Hei

Eg trur du underestimerer vekta på båten. Steady oppgir vekta til 115 kg. Det er nok utan styrekonsoll m.m. Det er ikkje noko nytt at produsentar oppgir lågere vekt enn kva som er reelt. Truleg er vekta, på jolla, noko høgare. 

Motoren veg nok òg meir enn 15 kg.

Dersom dette er ein båt du har er jo valet enkelt. Dersom du skal kjøpa ein ny båt er River lettare,  og ein CE klasse høgare. River 350 er vel litt for lang for moderskipet? 

Me har hatt River 350 som jolla, til seglbåten, i 19 år. Me er veldig nøgde, men jolla er tung.

Ask skrev 1 time siden:

Hei

Eg trur du underestimerer vekta på båten.

Du kan ha rett i det. Men det er vekta jeg får opp når jeg googler. Motoren veier 28kg mener jeg det var. Så om totalen blir 150kg, så burde det være innafor. Dette er en båt vi har. Tenker å ha syrefast plate på innsiden på hvert feste så belastningen blir fordelt. 

Takk for fin tilbakemelding Ask.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...