Ø.L Startet 27.Juni Link til dette innlegget Startet 27.Juni Hentet «ny» bruktbåt til hytta i dag, SeaStar 700xr, med innenbords VP og duoprop drev. krysset Vestfjorden m/solid bølgehøyde, og seilasen gikk som en drøm til jeg kom innaskjærs; da mistet jeg all kraft i styringa og den ble veldig tung. Må forsøke med feilsøking i helgen, men ønsker gjærne innspill på hva som kan forårsake dette, hva og hvordan løse mulige problemer. Alle gode svar imøteses 😇🤩 Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Hvis du har servoforsterket styring, mangler du sikkert olje til servopumpa. Oljepåfyllinga er lett å finne i egen beholder i motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Evt røket/slurende reim til servopumpa? Nede til høyre i forkant motor om du har VP30/40 serie, om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Ø.L skrev On 28.6.2025 at 0.37: Alle gode svar imøteses 😇🤩 Du er garantert at du får fantastiske svar når du ikke deler hvilken motor du har... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni dieselfan skrev 19 minutter siden: Du er garantert at du får fantastiske svar når du ikke deler hvilken motor du har... Apropos. Overhørte en kompis her om dagen en som skulle ut på en jobb på en båt med motorproblemer. Karen hadde nettopp kjøpt båten, og trodde ganske sikkert at det var en Volvomotor... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ø.L Svart 29.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni Tror jeg fant synderen: slitt reim til hydraulikkpunpen, skiftes til uka, og reserve legges ombord! - i tillegg til meg som ikke oppgav motorbenevnelsen, for lette identifisering og hjelpen. Uansett: tusen takk for all hjelp, og riktig god sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.