Gulborg Startet Søndag 05:50 Link til dette innlegget Startet Søndag 05:50 Heisann, lurte på om noen har verkstedmanual til denne motoren. Så jeg kunne få målt på det elektriske. Så vidt gnist på 1 plugg av 3. Tips mottas Mvh Tom Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Søndag 16:44 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:44 jeg har hatt en sånn, 96 modell. I den tiden jeg hadde den gikk den på alt fra 0 til 3 sylindre. Ga opp , og forhandleren der den var kjøpt tok den i innbytte (jeg kjøpte en yamaha F40 i stedet ) Forhandler fikk den i orden tilslutt - så vidt jeg husker så var det bl.a noen optiske sensorer under svinghjulet som måtte byttes Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ingar Svart Søndag 16:50 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:50 Gulborg skrev for 10 timer siden: Så vidt gnist på 1 plugg av 3. Er den så svak at det definitivt er noe feil også med den? Hvis ikke, eliminer coilene ved å kryssbytte dersom det er mulig. Har opplevd at begge coiler på Johnson 25hk var defekte, riktignok endel eldre modell. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart Søndag 18:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 18:07 Prøvde å ohme coiler men de viste likt på alle, men vet ikke hvor mye motstand det skal være heller. Tror de er orden så lenge alle tre var like. Lurte også på de optiske greiene under svinghjulet. Hadde vært greit med verkstedmanualen for der står det vel hvordan dette skal måles.. Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart Søndag 19:47 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:47 Har et par slike motorer stående, pluss litt deler om det skulle være til hjelp. Ofte er det CDI enhet som ryker, de er omtrent like lett å skaffe som hønsetenner… Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Har fått tak i ny cdi på ebay , men det hjalp jo ikke. Har du eXpence noen deler jeg kunne kjøpt / prøvd , så hadde jo det vært topp. Ser du holder til i aust- agder. Påhenger var på verksted i fjor og de mente også det var cdi eller noe under svinghjulet..mente at den ikke verd å koste på noe. Men det er jo artig å prøve synes jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Send meg en melding så kan vi sikkert avtale noe😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.