Flerbåtsbrukeren Startet Tirsdag 18:25 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 18:25 Har en Feeling 850 Club fra 1985. Vognen på skinnen som sitter i cocpit har tatt kvelden. Alle hjulene i vogna har løsnet, og kulene ligger strødd. Skinnen er 20 mm bred og jeg sliter med å finne noe som kan passe. Noen tips til hvem som kan ha noe som kan passe, eventuelt om et sted som kan reparere? Holder til i Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Tirsdag 18:47 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:47 Sjekk Southern Cross. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart Tirsdag 18:52 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:52 Dette er vel det som kalles løygang i katalogene. Av bildene kan ikke jeg se hvilket merke, kanskje noen kjenner de igjen. Alle de store produsentene lager sånt, og skinna er som regel den billigste komponenten. Langt under 1000,- pr. meter. Det som er dyrt, er vognene. Jeg skal ikke si kategorisk at det ikke lønner seg å reparere. Men det skal ikke mange verkstedtimer til. Jeg tror du er best tjent med å skifte ut, ikke la skinna binde mulighetene. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart Tirsdag 19:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:05 Jeg tror det er Rutgerson - er preget inn en logo som ligner. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart Tirsdag 19:18 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:18 Enig med Steihy, Det vil nok være mest hensiktsmessig å bytte denne vogna. Om du vil ha noe billig kan du sjekke om båthuggern har noe du kan kjøpe. Det er mulig å kjøpe løse lagerkuler, men det løser jo ikke grunnen til at vogna gikk i oppløsning i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart Tirsdag 21:02 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:02 Ville hørt med norsk lystbåt destruksjon og hørt om de kunne ha liggende en passende skinne med vogn som kan passe https://www.finn.no/butikk/4bee7ab8e7f0ea11a815000d3ad87f604 Kambo marina har vel også en avdeling for brukte deler som kan ha noe Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Onsdag 07:29 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:29 Dette er ikke det jeg ville spart penger på. Et løst storseilskjøte kan være ganske farlig. Kanskje det er like greit å bytte skinne også. Om du ikke finner noe her som passer. De har jo både 32mm og 50mm, men Rutgerson har muligens endret på skinnen. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart Onsdag 07:35 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:35 Bytt hele greia. Ellers kan delene kjøpes separat. https://www.watski.no/Kompletta-Skenpaket-11tz6 Bare pass på at ikke kulene detter ut når du monterer... Fort gjort Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.