Bellil Posted July 2 Share Posted July 2 Av mangen på noe bedre ord så spør jeg om hvilken funksjon den klumpen som sitter på ledningen fra skjøtestykket til kompressor har? Fra kompressor går det en kabel med to ledninger. på veien til skjøtestykket/-kontakten for å gå videre i ledningsnettet sitter det en avlang firkant hvor begge ledningene går igjennom. Det virker på meg som at ledningene bare er støpt inn i den klumpen. Problemet mitt er at jeg har fått kablebrudd helt inntil klumpen så jeg har ikke noe å skjøte på. På deletegning hos VP ser det ut til at disse ledningene går inn til magneten til clutchen da det er den eneste delens som har ledning på seg i sprengskissen. Del 12 som ikke kan velges, men som er en del av settet del 11. Så det jeg får ut av dette er at ny del med den ledningen koster tre båtpenger som vil gjøre rederinnen forholdsvis irritert. Her er bilder jeg fant når jeg søkte etter erstatningsnummer Noen som vet hva den klumpen gjør eler har for en funksjon? Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Bellil Posted Saturday at 06:13 AM Author Share Posted Saturday at 06:13 AM Det endte med ny clutch og det ser ut til å ha fjernet problemet jeg har hatt i flere år med at motoren gikk i «nødmodus»/sikringen i den svarte boksen gikk hvis kompressoren gikk en viss tid Altså vel verdt pengene Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Chiefengineer Posted Saturday at 07:58 AM Share Posted Saturday at 07:58 AM Den "klumpen" er vel bare en innretning som varsler EVC om ledningsbrudd i kretsen. Quote Link to post
Bellil Posted Sunday at 06:37 AM Author Share Posted Sunday at 06:37 AM Ikke vet jeg og ingen verksteder jeg har spurt heller. Synes det virker rart i tilfelle for den ville vel da bare gjort nytte for seg hvis bruddet var på den ene siden? Interessant å få vite funksjonen, men nå har det ingen praktisk betydning for meg siden clutchen er byttet Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Chiefengineer Posted Sunday at 04:11 PM Share Posted Sunday at 04:11 PM Bellil skrev for 9 timer siden: Ikke vet jeg og ingen verksteder jeg har spurt heller. Synes det virker rart i tilfelle for den ville vel da bare gjort nytte for seg hvis bruddet var på den ene siden? Interessant å få vite funksjonen, men nå har det ingen praktisk betydning for meg siden clutchen er byttet Skal være greit beskrevet i workshop manualen. Husker ikke i farta men mener det var noe med deteksjon av signalbrudd i kretsen, feil/brudd i innslagscoil el. Quote Link to post
Recommended Posts