Jump to content

Yamaha 9.9 hk 4-takt som fusker og stopper og løs styrekonsoll

Ellern

Recommended Posts

Hei.

Min sønn kjøpte en Stormy 350 Rib og det var en halv tank fra forrige sessong. Motoren stopper men starter fort opp igjen, vet noen her hva jeg burde gjøre for å få motoren opp og gå som normalt?

han var ute og kjørte med båten en liten tur og traff en bølge så løsned hele styre huset(der rattet og gassen er festet), er det noen som har opplevd dette før og vet hvor/hvordan man kan få dette fikset? 

Med Vennlig Hilsen

Bekymret båtfar

4f6315bb-2847-4f13-86bf-68d78b0872cf.jpg

tempFileForShare_20250702-135805.jpg

Redigert av Ellern (see edit history)

Du kan gjerne få bedre tips hvis du legger ut noen bilder som viser hvordan det ser ut der rattkonsollen løsnet. 

Ang. motorstopp, så er det greit å få vite litt om hvordan den stopper. Stopper kontant, mister turtall, kan holdes i gang med å pumpe på blære osv.

Det er jo standardpunktene med manglende lufting på tanken, og dårlig kontakt i dødmannsknapp. Også ville jeg begynt med ny 98 oktan bensin, og drenering/flushing av forgasser. 

Ellern skrev for 16 timer siden:

Nå hat jeg sett på innsiden av konsollen og det er helt utrolig, 2 av 4 skruer er "borte" og 1 av de 2 som er igjen er løse og hullet er for stort så der må jeg fylle det med noe, tror dere jeg kan bruke locktight på skrua.

noen bilder er gull her også. 

inventar i en jolle som utsettes for litt hopp & sprett må tåle store belastninger.  Jeg tenker etpar ekstra skruer, og kanskje i tillegg lime med sika/tec7 eller lignende

motor: 
det er et lite bensinfilter (7) på motor som kan sjekkes, her skal det helst bare være bensin, og ikke ligge noe vanndråper

image.png.f96fb7dfb98c3e4b0864b5f0edd4d288.png

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...