Jump to content

VP D1-13, går varm etter 30-45min.

Regattafisker

Recommended Posts

Lazyjack skrev On 21.8.2025 at 20.11:

Om det er montert eksospotte med vann oppsamling så vil det kunne være tungt å blåse.

Du kjenner garantert forskjell på et eksosbend fullt av rust og en lyddemper med vann i.  

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
J-Å skrev for 11 timer siden:

Du kan vel sjekke kjølevannsinntaket ved å koble fra slangen, og se om det er bra flow. Evt etablere et midlertidig kjølevannsinntak fra en annen bunnventil.

index skrev for 11 timer siden:

Du kjenner garantert forskjell på et eksosbend fullt av rust og en lyddemper med vann i.  

Gode forslag til feilsøking. Båten skal opp om et par ukers tid. Jeg ser for meg at dette kanskje er enda lettere å feilsøke når det ikke er noen fare for at det kan komme vann inn i båten, stemmer det, eller er det bare noe jeg ser for meg og det burde finnes ut av før båten skal opp? 

Du har vel stengeventil på sjøvannsinntaket? Ved eksosbendet kommer det neppe vann uansett. Det skal være en antihevert løsning som hindrer at eksosanlegget fylles med vann. Hvis du tar av slangen ved sjøvannsinntaket, så kommer det vann når ventilen er åpen, hvis toppen er under vannlinjen. Hvis du ikke vil ha vann i båten når du tester flow her, så kan du evt. sette på en slangebit, og lede vannet opp i et kar.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...