SRA Startet 24.Januar.2006 Del på Facebook Startet 24.Januar.2006 I diverse benker & skap er det ikke like fint som før, vasket og gnuret men helt i 100 blir det ikke. Har noen erfaringer med å male? i såfall: Hvilken maling? Hva bør en vaske med før en maler? Vaske og male? eller må man rubbe? Underlaget er glassfiber Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 Behandling i flere prisklasser 1. Bengallakk, rengjør med en god tynner/fettfjerner, sørg for at overfalten er matt. Fordeler: Billig og bra holdbarhet (med lyse farger) og du kan få blandet nøyaktig lik farge som tidligere på benkene hos fargehandler. 2. To-komponent maling, forbehandling = bengallakk 3. To- komponent maling + to-komponet grunning + forbehandling Velg hva, Hva mener andre? Jeg har prøvd alle metoder- avh. av slitasje. Jeg lander lett på Bengalakken, får nøyaktig farge og enkel å arbeide med. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 Hvorfor ikke bruke topgoat (gelgoat med voks)? Det er sikkert dette som er malt med fra før. Er iallfall ekstremt slitesterkt! Og billig: ca 80kr/l... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 Det er kanskje en ide - krever det noe forarbeid eller temp? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 Det er kanskje en ide - krever det noe forarbeid eller temp? Underlaget må vere reint og tempratur over 15C Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 en her på siden ( Nordstar ? ) jobbet i malerbutikk. Mitt forslag om å benytte Jotun Lady interiørmaling, type halvblank eller etter ønske, ble ikke møtt av ville protester. Mal med heftegrunn ( oljebasert ) om du planlegger å male tidligere ubehandlete eller rufsete overflater. Jeg kommer iallefall til å teste den metoden.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.