Henrikr Startet 12 timer siden Link til dette innlegget Startet 12 timer siden Hei, Har gått på grunn og mulig båten min (seilbåt) må kondemneres siden kostnaden for å fikse det sannsynligvis er høyere enn forsikrings summen. Jeg har i vinter (og i noen foregående år) oppgradert båten med nytt deksutstyr, nytt el anlegg, batterier etc. (sannsynligvis brukt mer penger på båten enn "markedsverdien" på båten er). Så det jeg lurer på hva som er lov og hva som er gjengs praksis når folk får kondemnert båten sin? Er det lov demontere nylig montert dekksutstyr, batterier, tauverk etc før forsikringsselskapet tar båten? Og en ting, er det lov, og en annen ting er hva pleier folk å gjøre / hva vil firmaet som tar over/destruerer båten reagere på? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Hei. Eg hadde gitt f i kva det firmaet meiner. Høyt med forsikringsselskapet kva dei meiner. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Forsikringsselskapets eiendom, så tenker det er de du må spørre om det er OK å fjerne fastmontert utstyr. Alt som er løst kan du nok fjerne med god samvittighet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Eventuelt hvis de sier du ikke kan demontere noe «gratis», spør hva du kan få kjøpt det aktuelle utstyret for, og at de bare trekker dette beløpet fra oppgjøret. De som sitter på skadebehandling vil gjerne gripe en mulighet til å begrense utbetaling i kroner og øre, for det er nok det de blir målt på 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dude Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Om forsikringsselskapet har solgt båten til et selskap, ut fra tilstand ved befaring er det jo ikke smart å stikke av med deres eiendeler selv om noen mener det er greit. Sotra kran kjøpte/overtok en båt jeg hadde som ble innløst etter kondemnasjon, de fikk den som betaling for frakt, da var de fornæyd med å å det tilbake og alt kunne plukkes. I Ålesund er der et firma som heter viking. de var kjempeglad bare det var kjøl igjen på en seilbåt de hentet. greit når blyprisen er på 30 kr kg :-) vi demonnterte alt bokstavelig talt på en båt som ble kondemnert. Men om et firma hadde kjøpt et vrak for gjenoppbygging vil de nok ha det så komplett som det var når de kjøpte det tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.