husky dane 85 Startet Søndag 12:51 Link til dette innlegget Startet Søndag 12:51 Har ein diskusjon om å redusera lengda på eit Bruce anker,grunna lite plass på plattform,nokon som har synspunkt på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart Søndag 12:57 Link til dette innlegget Svart Søndag 12:57 Redusere lengden på plogen eller stokken? Begge vil gi konsekvenser for funksjonaliteten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
husky dane 85 Svart Søndag 13:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:01 Redusere lengda på stokken som blytauet er festa i Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Søndag 13:03 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:03 Hvor mye i % av opprinnelig lengde? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Søndag 13:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:05 10-15 cm,Bruce anker på 15kg lengd på stokken er 65cm,vert brukt til ankring med feste i land forut ,på mine favoritt plasser er heila ankeret dekt av mudder/sand Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Søndag 13:23 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:23 Jeg tror det går fint. Skaftet (er det rett navn?) bidrar vel til å gi vekt og momentarm for at ankeret skal "bite". Når du har ankeret langt ute slik på forholdsvis grunt vann, så får du jo en veldig god vinkel. Noen meter kjetting kan kanskje kompensere den vekten og armen du tar bort. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Søndag 13:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:27 Trur eg kapper vekk da eg treng og så prøve og sjå ka som skjer,er jo ikkje noko pris på desse galvaniserte,har orginal ankeret m 50m kjetting framme Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Søndag 13:49 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:49 J-Å skrev 25 minutter siden: Noen meter kjetting kan kanskje kompensere den vekten og armen du tar bort. Det har du nok rett i Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Søndag 13:51 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:51 Takk for svar,kjem med svar når eg har testa Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Når du kapper stokken endrer du angrepsvinkelen på vingene som skal grave seg ned. Vinklene er satt basert på forsøk og beregninger og et «designet» anker som Bruce vil få andre egenskaper når du modifiserer det. Kan hende det går bra. Mest sannsynlig får du et dårligere anker. Jeg ville heller vurdert å gå ned i størrelse på ankeret slik at du beholder geometrien. Det er lenge siden ankere ga holdekraft ved vekt og haker alene. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 21 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Er ikkje uenig i denne konklusjon,får forska litt på dette,15kg ankeret har svert godt hold slik da er,men eg har kort avstand fra kanten på plattforma og der ankerlina går gjennom akterspegelen og inn til winsjen Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Enig med @Grønnskollingen her, tror du ødelegger ankerets egenskaper. Men som du sier, de koster jo ikke mange kronene disse kopiene, så det er jo bare å prøve Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Komodo skrev for 3 timer siden: Enig med @Grønnskollingen her, tror du ødelegger ankerets egenskaper. Men som du sier, de koster jo ikke mange kronene disse kopiene, så det er jo bare å prøve Skadar på båten kan fort kosta litt..... Dersom ankeret er galvanisert vil ts bryta galvaniseringa når han kappar ankeret. Då vil enden rusta. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 10 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Rust er der frå før,,å kappa var berre ein tanke, får sjå ka da vert til,kansje eit anna anker, ska først montera på den orginale plattforma, så får ein fin tenkja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.