amboseli Startet 17 timer siden Link til dette innlegget Startet 17 timer siden Jeg var så uheldig å kjøre båten med vann i bensinen til den stoppa. Er en Mercury 30hk 4-takts motor som nå nekter å starte. Jeg har bytta ut bensinen i tanken, skifta tennplugger og drenert og sjekka at drivstoffpumpa virker. Har også renset drivstoff-filteret. Startmotoren går, men motoren vil ikke tenne skikkelig. Går gjerne 5-10 sekunder før den stopper. Om noen har tips om hva jeg kan gjøre, vil jeg sette stor pris på det. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Først vær sikker på att du virkelig har fått byttet alle filter, evnt også det i vannutskilleren, det sitter ofte ett "usynelig" filter øverst i den, se om du også har ett lite netting filter under motorlokk, tøm tanken, når tanken er tom ta en fille av noe slag som trekker veske lett å slipp ned i tanken for å suge til seg siste rest, dra ta ut fillen fra tanken, tanken er da garantert fri for vann, ha så på bare 2-3liter, tilsett en kraftig ! dose injector rens, 10× anbefalt vedlikeholds dose, å la motorn gå en stund, om den stopper start opp igjen å gjenta. Det er det første du må gjøre, om det ikke hjelper må det nok en mer grundig feilsøking til. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Er det efi så draine VSP uniten, det er tappeskrue i bunnen her. Er det forgassere så må disse også tappes ned på drainskruer i bunnen. Regner med du har drainet drivstoffilteret ( sil ) under hetta på motoren. Det er nok noe vann i raien også ( om det er EFI ) , men dette skylles ut etterhvert, regne med litt hosting de første minuttene. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Symptomene stemmer med at det sitter en vannperle i tomgangsdysa - hvis det er forgassermotor. Choke gjør at det sviver (såvidt) på lavfartskretsen, så er det slutt. En mulig utvei for å tørke ut vannet er å fylle forgasseren med rødsprit, gjøre et startforsøk, så drenere igjen. Spriten tar med seg vannet og restene etter tapping blander seg i bensinen og er garantert borte etter noen minutters gange. Sitér dette innlegget Link to post
amboseli Svart 5 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Det er ikke forgasser på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.