SjøJensen Startet 12.Juli Link til dette innlegget Startet 12.Juli Hei, Jeg vurderer å kjøpe en Riviera 925, men ønsker å høre om noen har tips til hvor man kan få tak i (eller få laget) benker til akterdekket, gjerne slik som på bildene jeg legger ved. Det jeg ser for meg er: Løse/modulbaserte benker som kan foldes inn mot skott når de ikke er i bruk Må kunne gi adkomst til motorrom/stuerom i dørken når benken er slått opp Ønsker L-formet løsning og enkel underkonstruksjon, slik som vist på bildene Jeg tar gjerne imot tips til både ferdige løsninger, noen som kan lage dette – og også hvor man kan kjøpe delene selv dersom man vil bygge det på egenhånd (f.eks. beslag, ben, hengsler, osv.). Har noen fått laget tilsvarende eller kanskje kjøpt noe ferdig tilpasset? Setter pris på både erfaringer, tips og bilder av løsninger dere har brukt. Vedlagt bilder for inspirasjon. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Prøv med en møbelsnekker. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bellil Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Hvor i verden holder du til? Tror det fort kan koste noen titusener hvis du skal sette bort arbeidet Son snekkerverksted? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Faxen Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Det er vel noen fengsler, som har innsatte som snekrer. Billig og bra. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Gulborg Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Eller kjøpe king starboard plater og hengsler div. På maritim . Å lage selv Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Vet ikke hvordan benkene i Riviera er laget, men Viknes har noe tilsvarende på bla. 1030. De benkene er laget i glassfiber og med bein av rustfrie rør. Tror jeg ville gått for den varianten, ikke et "snekkerprodukt". Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fantino Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Blar du litt nedover her så ser du originalen, samt at det i menyen står at deler kan bestilles fremdeles (puter og teakdetaljer, så vidt jeg kan se er benkeplaten et tralverk av teak): https://www.huseklepp.no/index.php/galleri.html Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Faxen skrev for 23 timer siden: Prøv med en møbelsnekker. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Bellil skrev for 22 timer siden: Hvor i verden holder du til? Tror det fort kan koste noen titusener hvis du skal sette bort arbeidet Son snekkerverksted? Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Faxen skrev for 22 timer siden: Det er vel noen fengsler, som har innsatte som snekrer. Billig og bra. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Gulborg skrev for 22 timer siden: Eller kjøpe king starboard plater og hengsler div. På maritim . Å lage selv Takk for innspill, det skal jeg sjekke opp 👍 Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Komodo skrev for 18 timer siden: Vet ikke hvordan benkene i Riviera er laget, men Viknes har noe tilsvarende på bla. 1030. De benkene er laget i glassfiber og med bein av rustfrie rør. Tror jeg ville gått for den varianten, ikke et "snekkerprodukt". Takk for innspill, blir å sjekke ut king starboard plater i første omgang. Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Fantino skrev for 18 timer siden: Blar du litt nedover her så ser du originalen, samt at det i menyen står at deler kan bestilles fremdeles (puter og teakdetaljer, så vidt jeg kan se er benkeplaten et tralverk av teak): https://www.huseklepp.no/index.php/galleri.html Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
b0rls Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Jeg laget dette selv, jobbet mest med festene og enda ikke funnet en perfekt løsning til bena. Benkene skar jeg til i kryssfiner og plastret etterpå, noen strøk med topcoat så ble det fint. Skulle jeg laget det på nytt ville jeg nok byttet ut kryssfiner med noe lettere og lagt ett lag mindre plast da det ble ganske tungt :) Sitér dette innlegget Link to post
SjøJensen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli b0rls skrev 3 minutter siden: Jeg laget dette selv, jobbet mest med festene og enda ikke funnet en perfekt løsning til bena. Benkene skar jeg til i kryssfiner og plastret etterpå, noen strøk med topcoat så ble det fint. Skulle jeg laget det på nytt ville jeg nok byttet ut kryssfiner med noe lettere og lagt ett lag mindre plast da det ble ganske tungt :) Takk for godt innspill 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.