Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt eller laget benk til akterdekk – Riviera 925

SjøJensen

Recommended Posts

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en Riviera 925, men ønsker å høre om noen har tips til hvor man kan få tak i (eller få laget) benker til akterdekket, gjerne slik som på bildene jeg legger ved.

Det jeg ser for meg er:

• Løse/modulbaserte benker som kan foldes inn mot skott når de ikke er i bruk

• Må kunne gi adkomst til motorrom/stuerom i dørken når benken er slått opp

• Ønsker L-formet løsning og enkel underkonstruksjon, slik som vist på bildene

Jeg tar gjerne imot tips til både ferdige løsninger, noen som kan lage dette – og også hvor man kan kjøpe delene selv dersom man vil bygge det på egenhånd (f.eks. beslag, ben, hengsler, osv.).

Har noen fått laget tilsvarende eller kanskje kjøpt noe ferdig tilpasset?

Setter pris på både erfaringer, tips og bilder av løsninger dere har brukt.

Vedlagt bilder for inspirasjon.

På forhånd takk!

Benk - ute.png

Komodo skrev for 18 timer siden:

Vet ikke hvordan benkene i Riviera er laget, men Viknes har noe tilsvarende på bla. 1030. De benkene er laget i glassfiber og med bein av rustfrie rør. Tror jeg ville gått for den varianten, ikke et "snekkerprodukt". 

Takk for innspill, blir å sjekke ut king starboard plater i første omgang.

Jeg laget dette selv, jobbet mest med festene og enda ikke funnet en perfekt løsning til bena. 
Benkene skar jeg til i kryssfiner og plastret etterpå, noen strøk med topcoat så ble det fint. 

Skulle jeg laget det på nytt ville jeg nok byttet ut kryssfiner med noe lettere og lagt ett lag mindre plast da det ble ganske tungt :)

IMG_8251.PNG

b0rls skrev 3 minutter siden:

Jeg laget dette selv, jobbet mest med festene og enda ikke funnet en perfekt løsning til bena. 
Benkene skar jeg til i kryssfiner og plastret etterpå, noen strøk med topcoat så ble det fint. 

Skulle jeg laget det på nytt ville jeg nok byttet ut kryssfiner med noe lettere og lagt ett lag mindre plast da det ble ganske tungt :)

IMG_8251.PNG

Takk for godt innspill 👍

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...