Jump to content

Batt-meter2-problem med innstilling


MS Victoria

Recommended Posts

:confused: Har montert Batt-meter2 i båten og alt ser greit ut. Følger så instruksjonsbok og skal stille inn F1,F2 osv. Standardverdi kommer opp på display når jeg trykker < eller > men verdien lar seg ikke endre. Det samme skjer på alle funksjonene F2-F3 osv. Standardverdi kommer opp, men lar seg ikke endre. Gjør jeg noe galt eller er det noe galt med instrumentet?
Link to post
Share on other sites

Du gjør noe galt fordi du antagelig ikke har lest instruksjonsboken gjennom på forhånd. De fleste av oss gidder ikke slikt.

 

Gå til F19.... eller var det F20? Den siste i rekken i alle fall. Denne verdien kan settes til YES eller NO. Og hva styrer denne parameteren? Jo spørsmålet den styrer er følgende:

Vil du låse alle de 18 andre parameterene i oppsettet slik at de ikke kan endres? YES or NO ?

 

I utgangspunktet er ikke parametervediene låst som standard. Hvorfor de er låst på ditt battmeter kan f.eks være at du har fått satt denne verdien feil i vanvare?

 

Nå har du i alle fall løsningen på problemet ditt.

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du har jammen rett, jeg kom til punket i instruksjonsboken som sier at F1 til og med F8 normalt trenger å settes, øvrige trenger ikke endres. Syntes det burde vært et punkt on F20 funksjonen først jeg. Tusen takk for hjelp. Jammen flott å kunne søke på forumet når ting ikke er som man tror.

:flag::flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...