Jump to content

Cormate Utility 23 eller Hydrolift X-22?

Schlytteros

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt en landstedsbåt som jeg skal eie i laaang tid. Vi er en familie på 3 m en hund, så noe vannsport blir det med guttungen. Jeg er båtvant og holdt på med båt i over 25 år, men dette er første gang jeg vurderer slike top notch båter (i mitt hodet). Er det noen som har noen innspill til hva man burde velge, eller erfaringer med noen av disse to båttypene? Litt nervøs for å bruke så mye penger på en båt, men som sagt, så er planen å "bli ferdig med det", og eie den lenge. Holder til i Vestfold, og skal benytte båten i tilhørende skjærgård.

Personlig synes jeg Cormate er veldig lekre, men den lave hekken gjør den litt uaktuell for oss som hyttebåt da jeg ligger med hekken ut i et område som kan by på en del sjø inn bakfra. Så tenk i det minste over om det er noe som kan påvirke  valget. 
Når du er i den prisklassen er vel også Goldfish Tender et mulig alternativ?

Schlytteros skrev On 13.7.2025 at 11.14:

Litt nervøs for å bruke så mye penger på en båt,

Har du fulgt med på Finn siste 20 år?

Hadde ikke tenkt å si dette høyt til noen, men i 2005 fikk jeg lov av fruen å kjøpe en Cormate om det dukket opp en til en gunstig pris... følger med hver dag... ikke sett noen enda :forvirret: snakk om å holde seg i pris :svetter:

Egil Ranvik:

- tegner til han er helt ferdig

- han prøvekjører til han er helt fornøyd

- hans navnetrekk er en garantierklæring

- de som skal jobbe for ham må være bra+

- det han produserer er trygt å kjøre, hans skrog har desidert minst vannmotstand  i klassen og derfor meget lavt drivstofforbruk.

Når det kommer til det "oppi" en Cormate så er en mulighet å si: bruk det og nyt det...:klapper:

Ikke ofte det er en tråd her inne hvor alle synes å være så enige... :glorie:

Med unntak av andersb sin tirade, som jeg synes er unødvendig (selv om jeg er helt enig i det han sier) så er jeg helt på linje med det alle har sagt før meg..:klapper:

Det eneste lille minuset for meg er den sterke knytningen til Mercruiser, som blokker for det drev og den dieselmotor jeg ønsker.

Om TS ønsker en V6 bensin så er han i rette hender. Rask nok og går på luft...

TS - hva tenker du når vi er så unisone :fniser:

Slenger på en stemme for Cormate jeg også. Personlig hadde jeg nok gått for en Nimbus 23R eller 22 Nova og så lagt penger i en splitter ny motor. Sluttsummen hadde nok blitt litt hyggeligere enn en ny Cormate :fniser: Men kjøp den båten du liker best. Om det skal være "for alltid" båt er det best å velge med hjertet.

Jeg er en slags gjest

Schlytteros skrev 52 minutter siden:

dette styrker hva jeg trodde.

Vi kjenner deg jo ikke så godt siden du ikke har vært så aktiv her inne... enda 😁

Uansett hvilken forhandler du vurderer så vil jeg absolutt anbefale å prøvekjøre, kjenn godt etter om du får den dærre go' følelsen som en bør få om et forhold skal vare lenge..

De jeg kjenner som har en slik båt har en ting felles, de dueller og steller med båten på en måte som skiller seg ut...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...