Schlytteros Startet Søndag 09:14 Link til dette innlegget Startet Søndag 09:14 Jeg vurderer sterkt en landstedsbåt som jeg skal eie i laaang tid. Vi er en familie på 3 m en hund, så noe vannsport blir det med guttungen. Jeg er båtvant og holdt på med båt i over 25 år, men dette er første gang jeg vurderer slike top notch båter (i mitt hodet). Er det noen som har noen innspill til hva man burde velge, eller erfaringer med noen av disse to båttypene? Litt nervøs for å bruke så mye penger på en båt, men som sagt, så er planen å "bli ferdig med det", og eie den lenge. Holder til i Vestfold, og skal benytte båten i tilhørende skjærgård. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart Søndag 14:09 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:09 Cormaten er vel mer familie båt, enn Hydroliften. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
andersb Svart Søndag 16:10 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:10 X22 = utrolig stygg, og få ønsker å kjøpe den brukt om det blir en greie en gang cormate23 = utrolig bra på ca alt, og lang kø av folk som nok gjerne tar den over når du en gang vil videre på noe annet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Søndag 17:19 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:19 interessant bunnkonstruksjon på den cormate'n : Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart Mandag 07:02 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:02 Personlig synes jeg Cormate er veldig lekre, men den lave hekken gjør den litt uaktuell for oss som hyttebåt da jeg ligger med hekken ut i et område som kan by på en del sjø inn bakfra. Så tenk i det minste over om det er noe som kan påvirke valget. Når du er i den prisklassen er vel også Goldfish Tender et mulig alternativ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lingefan Svart Mandag 11:00 Link til dette innlegget Svart Mandag 11:00 Hadde helt klart valgt Cormate 23. utseende, sjøegenskaper og at det er en produsent som fortsatt lever og tjener penger er positivt. Jeg er stor fan av Cormate, men har aldri hatt sans for de mye Hydroliftene etter Egil Ranvig. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
hanto1 Svart Mandag 12:34 Link til dette innlegget Svart Mandag 12:34 Tror Coromaten blir en evig klassiker som vil være attraktivt i markedet i flere tiår. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart Mandag 13:09 Link til dette innlegget Svart Mandag 13:09 ganske klar tale fra de fleste i tråden her ;) cormate var nok 10 år før sin tid, og det vises, de blir mer og mer populære, veldig praktiske løsninger, bra skrog, fantastisk design, norsk kvalitet og solid varemerke. Vi ser jo hvor bra des holder seg på kvalitet og design, er jo mest motorer og sånne ting som skiftes Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Mandag 16:45 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:45 Schlytteros skrev On 13.7.2025 at 11.14: Litt nervøs for å bruke så mye penger på en båt, Har du fulgt med på Finn siste 20 år? Hadde ikke tenkt å si dette høyt til noen, men i 2005 fikk jeg lov av fruen å kjøpe en Cormate om det dukket opp en til en gunstig pris... følger med hver dag... ikke sett noen enda snakk om å holde seg i pris Egil Ranvik: - tegner til han er helt ferdig - han prøvekjører til han er helt fornøyd - hans navnetrekk er en garantierklæring - de som skal jobbe for ham må være bra+ - det han produserer er trygt å kjøre, hans skrog har desidert minst vannmotstand i klassen og derfor meget lavt drivstofforbruk. Når det kommer til det "oppi" en Cormate så er en mulighet å si: bruk det og nyt det... Ikke ofte det er en tråd her inne hvor alle synes å være så enige... Med unntak av andersb sin tirade, som jeg synes er unødvendig (selv om jeg er helt enig i det han sier) så er jeg helt på linje med det alle har sagt før meg.. Det eneste lille minuset for meg er den sterke knytningen til Mercruiser, som blokker for det drev og den dieselmotor jeg ønsker. Om TS ønsker en V6 bensin så er han i rette hender. Rask nok og går på luft... TS - hva tenker du når vi er så unisone Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart Mandag 16:55 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:55 Har en venn som kjøpte cormate med diesel, en av de få.. Nydelig båt å kjøre og gikk jo veldig billig. Er helt enig i at den blir en klassiker som vil holde seg godt i pris. Båten ble ble solgt fort når den ble lagt ut på Finn etter noen års bruk. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Mandag 17:11 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:11 Slenger på en stemme for Cormate jeg også. Personlig hadde jeg nok gått for en Nimbus 23R eller 22 Nova og så lagt penger i en splitter ny motor. Sluttsummen hadde nok blitt litt hyggeligere enn en ny Cormate Men kjøp den båten du liker best. Om det skal være "for alltid" båt er det best å velge med hjertet. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Schlytteros Svart Mandag 17:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 17:55 Dere er flinke og dette styrker hva jeg trodde. Takker til alle som har bidratt. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart Mandag 18:29 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:29 Hvis du skal velge en Cormate «for livet» så ville jeg seriøst vurdert en U27 i stedet for U23. denne har enda bedre skrog og går i følge Cormate til og med enda fortere enn U23 med samme motor. Og den er over 8 meter Men den er selvsagt litt dyrere og Cormate 23 er jo superkul og bra allerede. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
dieselfan Svart Mandag 18:57 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:57 Schlytteros skrev 52 minutter siden: dette styrker hva jeg trodde. Vi kjenner deg jo ikke så godt siden du ikke har vært så aktiv her inne... enda 😁 Uansett hvilken forhandler du vurderer så vil jeg absolutt anbefale å prøvekjøre, kjenn godt etter om du får den dærre go' følelsen som en bør få om et forhold skal vare lenge.. De jeg kjenner som har en slik båt har en ting felles, de dueller og steller med båten på en måte som skiller seg ut... Sitér dette innlegget Link to post
Schlytteros Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Heisann. Da ble en Cormate kjøpt inn. Veldig VELDIG fornøyd, så takk til alle som bidro med innsikt Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Gratulerer med ny båt 💥💥😎 Og hvilken modell, motor og farge ble det? Du kan ikke la dette bli hengende 😄 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.