Jump to content

VP D4 med Dp-H drev hvor ett drev ikke vil opp fra -5 trim

østfold

Recommended Posts

Har i dag kjørt begge drev ned på -5 pga forholdene, men når ho skulle justere de andre veien igjen etterpå var det kun ett drev som ville la seg justere. Noen som har vært borti tilsvarende og har løsning? Ferien begynner på onsdag og har vel neppe mulighet for å ta opp båten før det.

Du har sjekket visuelt at drevet faktisk står helt nede? At det ikke er trimindikatoren som lurer deg?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

VP har vel slitt med dette problemet siden tidenes morgen men svaret er som oftest defekt rele.
Det finnes to helt standard arbeids rele pr drev. Et for opp og et for ned.

Hadde vel bare funnet de og nappet av det ene for å finne ett likt hos Bilxtra,BT eller liknende.
Det ordner nok biffen hvis ikke så er du noen tiere fattigere og har et reserve rele som alle med VP drev bør ha tilgjengelig.
Men klart ikke noe problem å kryssbytte rele eller laske over kontaktene med en ledningstump 

Bellil skrev for 2 timer siden:

Jeg har DP-E og der er det et relé for opp og ett for ned. Hvis det er dårlig kontakt der eller defekt relé kan det du beskrive oppstå.

Brigg skrev for 2 timer siden:

Du har sjekket visuelt at drevet faktisk står helt nede? At det ikke er trimindikatoren som lurer deg?

Var inne på tanken med både relé og at indikator som viste feil, men var ved båten nå, og da er det liten oljefilm på vannet. Heller vel da mot at verksted ikke har skrudd slange skikkelig på eller at det er hull i slange. Drevene står i forskjellig posisjon.

Var en «micromann» nede i motorrommet i dag og byttet om på opp/ned-relé, er som kjent ikke så god plass. Da fikk jeg satt drev i 0-posisjon så ferien er reddet. Håper jeg finner riktig relé i morgen en plass slik at jeg får to nye, evt fire, slik at jeg kan bruke trim i ferien.

Takk for tilbakemeldinger!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...