Vaagen Startet 14.Juli Link til dette innlegget Startet 14.Juli Ferien nærmer seg slutten, og etter 3 uker i båten i år, øker lysten på ny båt for hver dag. Sikkert ikke uvanlig det, men når jeg surfer på Finn, sliter jeg med å finne noe aktuelt innenfor budsjett. Tenker budsjettet kan være 1 - 1,2 mill. Nå har jeg en Tristan 315, som jeg kan si mye bra om, men jeg ønsker meg noe med litt mer plass. Gjerne med 3 lugarer, men i alle fall romslig forskip. Skikkelig dusj ville være en drøm. Det er også viktig er at den nye båten er lettbrukt, helst med sidedør ved førerplass. Jeg er lei av å klatre opp gjennom takluka eller ut gjennom kalesjen der åpningen IKKE er laget for en mann av mitt kaliber 😏, når jeg skal fortøye. Et krav er propell med aksling. Drev er veldig lettvint i bruk, og jeg har ikke savnet thruster i sommer, men vedlikeholdskostnadene er for høye. Fart er ikke særlig viktig, med de dieselprisene vi har nå. Én motor er absolutt å foretrekke. Størrelse? Ca. 35 fot +/-? Man kan jo drømme om feks Viksund 1080, men 3 mill. har jeg ikke. Hvilke båter bør jeg se etter? Gode forslag mottas med takk! Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Brigg Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Viksund 340 fra ca 2004 og nyere. Dog ikke tre kabiner eller sidedør. Mørejet 11-ett eller annet har sidedør, forøvrig kjenner jeg lite til disse båtene. Det er ikke sikkert båten du ønsker deg finnes i den prisklassen du antyder. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
enslagsgjest Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli @Vaagen burde vel ha hatt en Vaagen Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
enslagsgjest Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Det høres egentlig ut som du vil ha en trawler. Krysser av alle boksene, untatt pris delen da. Ta turen og kikk på denne. Den ligger jo i din bakgård. Og så har du noen hundre tusener igjen på kontoen til oppgraderinger. https://www.finn.no/362452299 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Vaagen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli enslagsgjest skrev 9 minutter siden: burde vel ha hatt en Vaagen Tanken har slått meg😅 Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Vaagen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli enslagsgjest skrev 5 minutter siden: Det høres egentlig ut som du vil ha en trawler. Krysser av alle boksene, untatt pris delen da. Ta turen og kikk på denne. Den ligger jo i din bakgård. Og så har du noen hundre tusener igjen på kontoen til oppgraderinger. https://www.finn.no/362452299 Flott båt det der! Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Vaagen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Brigg skrev 14 minutter siden: Det er ikke sikkert båten du ønsker deg finnes i den prisklassen du antyder. Er obs på den risikoen! Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Komodo Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli enslagsgjest skrev for 1 time siden: @Vaagen burde vel ha hatt en Vaagen Nei, den vil jeg ha! enslagsgjest skrev 1 time siden: Ta turen og kikk på denne. Den ligger jo i din bakgård. Og så har du noen hundre tusener igjen på kontoen til oppgraderinger. https://www.finn.no/362452299 Yamaha, Mase, Kabola mm. Hadde sans for den båten der. Og de som har utrustet den har ikke plukket komponenter på nederste hylle! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nie Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Du beskriver vel egentlig min egen båt; Viknes 1030. Mangler sidedør men har utvendig styreposisjon på akterdekk som kompenserer for sidedøren. De tidligste utgavene får du ned mot budsjettet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli nie skrev 9 minutter siden: Du beskriver vel egentlig min egen båt; Viknes 1030. Mangler sidedør men har utvendig styreposisjon på akterdekk som kompenserer for sidedøren. De tidligste utgavene får du ned mot budsjettet ditt. Kanskje jeg burde se på én... Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
nie Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Smak og behag. Vet at mange sliter med å selge inn sjark-utseendet hos damen i familien🙂 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli @Vaagen burde vel ha hatt en Vaagen.. @Komodo vil ha en... er det da riktig at det er 4 igjen og en av de er et halvfabrikat? En utrolig vakker båt som jeg dessverre ikke har fått sett innvendig eller fått prøvd... Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli dieselfan skrev 10 minutter siden: er det da riktig at det er 4 igjen og en av de er et halvfabrikat? De har vel produsert mer enn det. Hvis du kun regner 42, så har du nok rett, men de har lagd andre modeller også. Men mange, det er det nok ikke. I lokalområdet fikk de tøff konkurranse av Skorgenes / Tresfjord, og senere mot båter produsert i lavkostland. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
enslagsgjest Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Vaagen skrev On 14.7.2025 at 21.00: Kanskje jeg burde se på én... Viknes 1030 K3 er sånn sett ganske unik med tre kabiner i en så liten båt. Deilig for barnefamilier! Og det gedigne akterdekket... Med kalesje, bøyle og benker får man jo et ekstra rom baki der. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Komodo Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Vet ikke hvor mange Vaagen 40 det er produsert, men mange er det ikke. Det begynte vel med Vaagen 39, som etter kort tid ble til Vaagen 40 da de fant ut at de måtte støpe fast ei kasse bak på akterspeilet. Tror de trengte litt mer oppdrift bak. I den kassa ble også hekktrusteren montert med et rør tvers gjennom. Ganske praktisk installasjon faktisk. Så ble badeplattformen forlenget og noe småtteri, og dermed var Vaagen 42 født. Fra da gikk det vel imidlertid kort tid før de gikk konk. Sjeldent det ligger noen av disse ute til salgs, men det ligger en på Finn nå https://www.finn.no/mobility/item/416323178 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Vaagen Svart 15.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli Komodo skrev for 4 timer siden: Sjeldent det ligger noen av disse ute til salgs, men det ligger en på Finn nå https://www.finn.no/mobility/item/416323178 Lå ved siden av en slik (39 el 40, husker ikke) et sted i sommer. Ca 9 fot større enn min, men sikkert 4 ganger så stor. Hadde vært en fin båt, det! Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Vaagen Svart 15.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli Kanskje Viknes 1030 kan være et alternativ... Ville være opptatt av at det var lett å komme seg frem på sidedekk. Hvis sidedør ofres, er det jo flere kandidater, feks Viksund 360 m 3 lugarer og aksling, som ikke ser ut til å være særlig dyrere enn Viksund 340. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Gullfisk Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Vaagen skrev 3 minutter siden: Kanskje Viknes 1030 kan være et alternativ... Ville være opptatt av at det var lett å komme seg frem på sidedekk. Skal du raskere frem en fra styreplass ute på den må du ha styreplass på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 15.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli Gullfisk skrev 15 minutter siden: Skal du raskere frem en fra styreplass ute på den må du ha styreplass på dekk. Ser at det er viktig, pluss at det må være rimelig god plass for en solid bygget 😏 fyr å manøvrere seg frem på sidedekk, inkl at kalesjen må være noenlunde intelligent laget. Får bare reise å se på noen, etterhvert. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.