Jump to content

Landkjenning - Kapteinen skylder på ubrukelig mannskap !

Honduras

Recommended Posts

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-ubrukelige-mannskapet-mitt/83377052

Personlig synes jeg skyllebøtten fra Kapteinen er rimelig tannløs for en person i hans posisjon.

Styrmannen (Benjamin) har tydeligvis sovet på vakt, og Kapteinen sier at "han skal få høre det"

Den slags unnfallenhet fra Kapteinen fører bare til mytteri. Såpass bør han ha fått med seg etter mange tiår på de syv hav.

Jeg mener ut fra det lille som har kommet fram i pressen at deler av mannskapet burde kjølhales (Pelle og Pysa Pirat, og eventuelt Skalken) og at Langemann bør gå planken

Forstemmende...

Dette er nok Greven af Gral sitt verk. Hilsen en av grevens gribber! 

Egentlig imponerende at det går så godt som det har gått i mange år. De går med god fart inn i vika der, og nærmest sladder seg en runde etter et kanonskudd og to før de tar turen ut igjen. Bodde et par dager i Abra Havn i helga som var, morsomt å følge med på og være med (veldig mange turer, hilsen smårollinger som aldri ble lei) i både Den Sorte Dame og Grevinnen😊
IMG_7462.jpeg.a7a5a0c785c309dc7a6517c3d073ea3f.jpeg

Også imponerende manøvrering under kveldsforestillingene, dette bildet er fra i fjor, i år satt vi så nærme at jeg turte ikke ta bilde. Fulgte nøye med på blant annet baugsprydene, det var ikke mer margin enn det absolutt måtte være😅 Så forstår godt at Kaptein Sabeltann er skuffet og sint for at masta knakk, han er vant til at styrmannen leverer bedre😁

IMG_7463.jpeg.0fd8484685cc0982bf868dd10d71a434.jpeg

Goddis77 skrev 18 minutter siden:

Måtte sjekke om det er wire de kjører etter, men har forstått det slik at det er vanlig navigering som benyttes her

Det er manuell manøvrering ja, som også han som fører skuta på forestillingene kan bekrefte. Enig, imponerende manøvrering, det er både trangt og lite plass😅

Var (blant annet) to av lærerne mine på trebåtbyggerlinja som bygde disse i si tid, begge to knyttet til Risør Trebåtbyggeri. Interessant nok er både Klara/Grevinnen og Den Sorte Dame bygget med knekkspant framfor mer tradisjonelle buede spant, noe som gjør begge fartøyene relativt flatbunnede. Muligens for å tekkes grunne forhold i vannet de går i🤔 Dette, sammen med baug- og aktertrustere, gjør at de ter seg litt annerledes enn mer tradisjonelle langkjølede konstruksjoner.

IMG_7467.jpeg.9beaa65ea770b557d1e7493f92f77684.jpeg

Bildekilde: Flekkerøy vel 4625

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...