Jump to content

Frekt å holde plass til en kamerat i uthavn mer enn et døgn frem?

Olevine

Recommended Posts

Da vi kom to båter i følge og skulle legge til på ei brygge, så vi at den første båten i ei rekke med fortøyde båter hadde festet et tau fra sin båt og inn på brygga ei god båtbredde videre. Da vi gikk inntil for å fortøye ble vi fortalt at han ventet en kamerat I morgen kveld som ikke hadde anker, så han måtte ligge på ham.

Vi fortøyde så det skulle bli plass, men et par tre timer seinere kom en ny båt og ville inn mellom oss. De ble fortalt at han ventet en båt i morgen kveld, og de gikk ut igjen. Jeg prøvde å si at dette er et friområde og at det ikke kan reserveres plass mer enn et døgn frem i tid. 

Ver det jeg som var frekk, eller han som sperrer brygga?

Vi la oss med baugen inn som alle de andre. For ikke så lenge siden kom det en seilbåt som fikk lagt seg inn der meklom oss, og da ble tauet fjernet. Skulle bare mangle da det var blitt temmelig fullt. Han i seilbåten sa noe om at det var lenge, også i uthavn, da han ble fortalt at det skulle komme en båt der i morgen kveld. 

Olevine skrev for 1 time siden:

Jeg prøvde å si at dette er et friområde og at det ikke kan reserveres plass mer enn et døgn frem i tid.

Hvor i alle dager har du dette om et døgn fra? Det er jo bare sprøyt!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...