Jump to content

Mercuiser 5.0V8 stopper i tide og utide

Finni

Recommended Posts

Problemene startet ifjor da den etter flere gode år stoppa og ikke ville starte igjen etter ca et kvarters kjøring på WOT.

Et par timers hvile så starta ho rett opp igjen og vi kunne kjøre hjem

I år begynte hun å tulle igjen, da hun brått bare døde ut i rolig fart. Da fikk vi ikke start på ho igjen. Mekaniker har vært på saken og foretok en forgasserrens. Det løste ikke problemet.  Vi har satt i ny forgasser, ny bensinpumpe og filter, og har kjørt den fra ekstern tank. Nå er ho lettstarta og går fint på tomgang og høyt turtall, men dør ut når man begynner å gi gass fra lavt turtall i gir ~600->1000rpm.

Noen her inne som kan sende oss i riktig retning?

Nei, gjør jeg det rolig stopper hun. Setter jeg den i fri med knappen og dobbel-pumper gassen så henter ho seg inn igjen og klarer å ruse opp. 

Det skal også sies at hun jager en del etter oppstart, og ofte ruser opp til ~1300rpm. Roer seg ned igjen til 700 hvis jeg ruser opp et par ganger i fri.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...