ter-av Startet 25.Januar.2006 Del på Facebook Startet 25.Januar.2006 Det er vanskelig å spå om været - men forskerne gjør så godt de kan. De siste dagene har det vært skrevet mye om ekstremvær. De siste forskningsresultatene fra det annerkjente Nansen-senteret i Bergen viser at nordpolen er isfri om 60 år. Det åpner for noen fantastiske båtturer dere! På sikt ser visstnok båsesongen også adskillig lysere ut på sør- og østlandet enn på vestlandet: Mindre nebør i sør og øst, adskillig mer i vest. Litt skremmende er det vel for oss alle! Nansen-senterets grafikk-video som beskriver deres fremtidsscenario kan du se her på MorMajor. (Grafikkvideoen vises best i IE) ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Platt Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 De siste forskningsresultatene fra det annerkjente Nansen-senteret i Bergen viser at nordpolen er isfri om 60 år. Det åpner for noen fantastiske båtturer dere! ter-av Høres spennende ut!Om det blir så mange båtturer når man nærmer seg 100 år er derimot usikkert! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Skal man på tur med båt over nordpolen er dette sjansen! Den vil ikke være isfri lenge hvis golfstrømmen stopper. 100 år heller ikke, her er det bare å slå til. Neste gang den er isfri er man garantert for gammel Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Ikke sikkert det blir så festlig på østlandet heller, siden det er teorier om at for mye ferskvann i overflaten ved grønnland kan få golfstrømmen til og bli svakere/stoppe før den kommer nord til vår kyst, og da blir det mye is i kongeriket. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Januar.2006 Del på Facebook Svart 26.Januar.2006 Istid har det vært før i kongeriket, vel det var vel lenge før det ble et kongerike... Jeg tro nok dette vil ta noe tid, og sannsynligheten for at jeg eller mine nærmeste arvinger vil oppleve dette er nok ikke stor... At det kommer en ny istid er vel også ganske sikkert, men når den kommer.. Ja si det du Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.