Squishy Startet Lørdag 10:04 Link til dette innlegget Startet Lørdag 10:04 Da har jeg jammen fått maskinen sammen igjen og jeg feirer med en liten sommerferie! føler meg litt inspirert av alle de koselige turtrådene på forumet, så tenker jeg kan prøve å starte min egen :) Er nesten som å handle på ikea når man kjøper båt med motor i tusen deler, steg en er å finne ut hvor alle delene hører hjemme. Heldigvis ligger det "ikea manual" i dokumentarkivet, og jeg har fått utrolig masse god hjelp. (Har vært en del mer enn bare sammensettning her, men det har jeg ikke dokumentert godt nok for egen tråd) Blitt mange sene kvelder over siste tia, men jammen fikk vi det til :) Med motoren sammen gikk første tur fra hjemmehavn til bryggen i bergen med innleid* faimilie som mannskap, skulle noe dukke opp med maskina er det jo greit å være flere om bord. *Bestikket med litt kaffe Heldigvis gikk alt bra, og maskina oppfører seg akkurat som den skal! Min nye vimpel fikk seg en midlertidig plass om bord også! Tusen takk @Chilli Solbris Hadde en skikkelig koslig kveld i bergen med gode venner på besøk. Da er første tur med båten tatt, og ferien offisielt begynt! Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Lørdag 10:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:05 Er det noen som har ambefalinger for hvor jeg bør gå for å få laget folie til navnet på båten? Regner med det "vanlige" er å få kuttet folie å legge på. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Lørdag 10:18 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:18 Kjekt å høyra att du har fått motoren opp og gå,blir nokk bra dette ,god ferie👍 Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Lørdag 10:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:19 Deretter gikk turen sørover til min mors landsted, hvor vi skal feire olsok Putler bare helt rolig sørover, har god tid på ferie :D Hvor er dette? Juks å bruke marinetraffic Mye broer her vestpå Er alltid deilig når det er fint nok vær til å gå helt vest i havet Og da har vi omtrent tatt igjen sanntid. Bonusbilder: Katten før jeg gikk hjemmefra; Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Lørdag 10:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:24 husky dane 85 skrev 2 minutter siden: Kjekt å høyra att du har fått motoren opp og gå,blir nokk bra dette ,god ferie👍 Tusen takk! Utrolig deilig når motoren starta og alt fungerte som det skal (annet enn noe småfiks som et par kjøleslanger som var litt dårlige). Er alltid litt skummelt når man overtar noe i biter Lønner seg og gjøre ting skikkelig. Lite røyk i forhold til det jeg forventet og, men med helt nyslipte ventiler går den vel litt finere enn gjennomsnittsforden nå Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 13:09 Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:09 Skikkelig moro at du har fått båten i orden og drar på tur!!! Kjører du under Sotrabroen er du det skal jeg snart badepå de trakter jeg vokste opp. Har stått mye under broen og fisket pale og makrell!!! Kos dere på tur!!!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Squishy Svart Søndag 11:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 11:43 Tusen takk! Sotrabroen har jeg krysset mange ganger både til lands og til vanns, er hjemtrakter her det Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart Søndag 11:57 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:57 Hvor er det fiskebåten ligger? Er du nede med Austevoll eller noe her? Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Søndag 13:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:38 Stemmer det, er vest på selbjørn der de øyene er fyllt i imellom Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart Søndag 16:55 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:55 Fint nedi der, men ikke vært akkurat der før med båt :) Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Tirsdag 12:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:39 Deilig her på geitung! På lørdag var det basar og kafe arrangert av de lokale her, utrolig koslig! Årlig tradisjon rundt olsok her på øya så lenge været tillater blir det bål i kveld også Jeg vant ingentig 😔 Inntektene går til å gjøre fasilitetene på øya bedre, tidligere år har de fått på plass skur med info om øya, ryddet og markert en del turer og lignende, og de jobber nå med å få til skikkelig gjestebrygge, slik at det er lettere for folk å komme innom uten å ha personlig tilknyttning til stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart Tirsdag 12:55 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:55 Så jo skikkelig fint ut der da :) Har vært en del på Espevær med dykkebåt og egen, samt Brandasund og Goddo, men aldri der. Mye flotte steder rundt Bømlo ser jeg! Et annet sted som også er veldig fint er Gåsvær oppe i Sogn! Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Tirsdag 13:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:12 Espevær er også skikkelig fint! Har blit mang en "utrolig lang" tur på ufo-ringen når vi var små Gåsvær har jeg ikke vært innom, men har vært innom både utvær og bulandet(utrolig fine plasser), så har bare bummet litt ser jeg hehe. Minner meg på at jeg må ta med sykkel på bulandet en gang! Har også gått kanalene hjem igjen her i fra og det er mye fine plasser der også. Fant en skikkelig fin tilrettelagt uthavn i fitjarøyene som er litt mindre populær enn de innerste også sist jeg var på de trakter Vi er jammen bortskjemt her vest i hvor mange flotte steder vi har å gå med båten! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart Tirsdag 13:44 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:44 Squishy skrev On 27.7.2025 at 15.38: Stemmer det, er vest på selbjørn der de øyene er fyllt i imellom Salthella? Sitér dette innlegget Link to post
Squishy Svart Tirsdag 16:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:12 Salthella stemmer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.