Jump to content

Overføre ruter fra Navionics app til plotter

Gew77

Recommended Posts

Har en B&G Vulcan 9 plotter, med oppdaterte Navionics kart. Jeg får koblet denne sammen med plotter via Wifi, får til og med opp AIS data fra plotter på nettbrettet. Men har ikke sjanse til å få overført ruter fra nettbrett til plotter. 

Har dette noe med at Garmin har kjøpt Navionics og at dette nå kun vil fungere om man har en nyere Garmin plotter? 

B&G har en egen app med mulighet for ruteplanlegging, men denne er i mine øyne langt dårligere og mer tungvint å bruke sammenlignet med Navionics sin. Her får jeg overført ruter også.

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Jeg tror at hvis dette skal fungere «sømløst»må du ha både navionics abb på plotter og på nettbrett/tlf. Da syncer den rutene til en mappe på minnekortet (meny filer, minnekot topp/archive/routes) og du kan importere de derfra.

det er litt tungvindt men slik gjør jeg det. Har dog zeus3 men det bør vel ikke være noen forskjell. 

nb. Du må ha både plotter og nettbrett på samme trådløse nett i båten (feks delt internettpå tlf) og legge til plotteren i navionics på nettbrett. Så når du åpner navionics på nettbrett så syncer den. Da syncer dne også oppdateringer til kartene fra nettbrett hvis de er nyere der. 

Er lykkelig uvitende om Garmin plottere men Google KI har svar:

To synchronize a Navionics Boating app with a Garmin Multi-Function Display (MFD), you need to use the ActiveCaptain app. First, export routes, tracks, or markers from the Navionics app to a GPX file, then import that file into the ActiveCaptain app. Finally, connect the ActiveCaptain app to your Garmin MFD and sync the data. 

Here's a step-by-step breakdown: 

1. Install and Launch:

Install the Garmin ActiveCaptain app on your mobile device and launch the Navionics Boating app.

2. Export from Navionics:

In the Navionics app, navigate to the menu, select Routes, Tracks, or Markers, and choose the items to export. Then, select the Share button and choose "Export GPX file".

3. Import into ActiveCaptain:

The ActiveCaptain app will automatically open. Click "Import" in the pop-up to import the GPX file.

4. Connect and Sync:

Connect the ActiveCaptain app to your Garmin MFD via Wi-Fi and initiate the data synchronization.

Poenget var at en kan ikke forvente synkronisering mellom forskjellige systemer. Selv om Garmin har kjøpt Navionics så er ikke Navionics kompatibel med Garmin. Garmin plottere kan ikke bruke standard Navionics kart, de bruker kartbrikker hvor Navionics kartmatrialet er spesialformatert for Garmin. Og Garmin bruker Active Captain appen, ikke Navionics appen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...