Jump to content

Windy 32 GT kåret til årets båt i Europa


Bitteliten

Recommended Posts

The winners of the 2006 European Yacht of the Year have been announced on the opening day of the Düsseldorf Boat Show.

 

The awards are judged by a panel of senior journalists drawn from top yachting magazines in 10 European countries, including Boot in Germany, Motor Boat and Yachting in the UK and Barche a Motore in Italy, Waterkampioen in Holland and Yate in Spain.

 

The magazines nominate possible candidates over the course of the year before the panel produce a shortlist of around 25 yachts. These are judged in the final round in November.

 

In the under 40ft (12m) category, the Windy Grand Tornado 32 beat off competition from the Bénéteau Flyer 12, Chris Craft Corsair 36, Fiart Genius 38 and the Gobbi Atlantis 39

 

Mer info på ibinews

 

Slett ikke dårlig av en liten, norsk produsent å hevde seg så bra.

Link to post
Share on other sites

Helt enig i at det er imponerende av Windy å klare seg bra.

 

Må få lov å tilføye at svenskene stadig imponerer også på motorbåtmarkedet. Ved årets LPC Media Marine Awards vant Nimbus 340 Commander mens Nordwest 390 også var nominert i klassen motorbåter under 40 fot.

 

Gratulasjoner til svenskene.

 

se forøvrig: http://www.marineawards.ybw.com/marineawar...der_40_win.html

Link to post
Share on other sites

Ved årets LPC Media Marine Awards vant Nimbus 340 Commander

Jeg lurer på om de har prøvekjørt den båten. Greit nok at den har et lettdrevet skrog, men etter min mening går det på bekostning av sjøegenskapene. Jeg synes båten dunker og slår for mye og sklir i svingene til å være slik jeg forventer. Og 34 fot som Commande er virkelig nedre grense. Jeg skaller hue i taket hver gang jeg går ned fra akterdekket - og jeg er ikke unormalt høy.

De 30 knop maks fart Nimbus påstår at båten skal gjøre har jeg tilgode å se. 24-25 knop er maks jeg har oppnådd

Men smaken er som baken. Nimbus har i hvertfall klart å presse mye inn på liten plass. Men alt blir jo litt smått da.

Link to post
Share on other sites

Forundrer egentlig ikke meg. Windy har hatt fokus hele tiden på segmentet de jobber i. Har

høy kvalitet, gjennomførte løsninger og flott innpakning av produktene i brosj. osv.

 

PS Faktisk har et par nye Windyer funnet frem til hyttene ikke langt unna oss.

1 37 og 1 43. Utrolig fine båter. Ligger på Stokken båt og Motor.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Fantastisk morsomt!

 

Her kommer en av mine få kjepphester (sakset fra tidligere innlegg):

 

I mine øyne er Windy i dag landets eneste verft som kan matches med de beste. Sverige har for lengst passert oss mht å bygge båter som kombinerer design, finish og sjøegenskaper med et knallsterkt varemerke.

 

Ganske trist egentlig for en båtbyggernasjon, med en av europas aller lengte kystlinjer.

For øvrig nevner du Hans J. Johnsen -- Da husker du sikkert også hans introduksjonsserie hos Windy?

 

I 1992 (1991?) var Scirrocco og Mistral relativt sett forutfor sin tid i norsk sammenheng. Det var mange som grein på nesa av 33 Mistral. Serien har imidlertid vist seg å ha livets rett, på tross av skepsis på hjemmebane - og kanskje heller på grunn av; et knallsterkt varemerke på kontinentet og i Storbritannia.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...