Jump to content

MAN 2866 LE405 erfaringer?

Paddetorsken

Recommended Posts

Heihei :glimter:

Jeg har søkt og lett som en gal, uten å finne noen svar. Jeg har kanskje funnet en båt som kan være aktuell. Ca. 52 fot med 2 stk MAN 2866 LE405 ombord. Gangtid ca 1500 timer. Det er lite informasjon på norske sider om disse maskinene, og her lurer derfor om noen har erfaring med slikt maskineri? Deletilgang, kvalitet, kostnader kontra Penta osv?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen konkrete erfaringer, men ut fra hva jeg har hørt tror jeg dette er skikkelige godmotorer!

Når det gjelder delepriser og tilgang kan du jo høre med @Chilli Solbris. Han har MAN, og gjort seg noen erfaringer når det gjelder priser på deler :spøkelse:

Litt data:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mancraft.no/wp-content/uploads/2019/09/MAN-R6.pdf

Deler til MAN er ikke det billigste! Men er motorene tatt vare på er de i hvert fall ikke dyrere enn andre. 
Hvilke årsmodell? Hvilken båt?

Jeg er veldig fornøyd med mine maskiner.  
Tror de du ser på er 6 sylindret. Rekke eller V?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Noen av de dyreste luksusyachtene har ofte MAN-motorer. Og der sparer de som regel ikke på kvaliteten.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Teerex skrev for 3 timer siden:

Noen av de dyreste luksusyachtene har ofte MAN-motorer.

Har de det? MAN stopper vel på 25 liter og 2000 hk i pleasure duty utgave. I større yachter finner man som regel medium eller heavy duty rating som vil si hhv 1500 og 1000 hk for MAN som det ikke blir veldig store yachter av.

Sikker på at du ikke blander med MTU som leverer opptil 350 liters V20 og 13.000 hk avg av rating?

MTU finner man ofte i alt fra hurtigbåter, super og megayachter til supplyskip 

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...