EiSvIn Startet 17 timer siden Link til dette innlegget Startet 17 timer siden Jada, jeg vet at dette er et spørsmål med mange parametere, og egentlig umulig å svare på. Men jeg har lyst til å høre deres tanker og erfaringer allikevel. Vi har pr i dag en 3 meter gummibåt med 6 hk, som fungerer utmerket til sitt bruk. Men på et besøk i sommer fikk frøken fjortis teste tube, og det ga mersmak. Men jeg har ikke tenkt å ha en 20 foter med 150 hester som slepejolle.. Men hvor mye kraft trengs egentlig for å dra en slik opp i plan når man er to "voksne" mennesker? Holder det med en liten rib og 9,9 - eller må man kraftig opp i kraft før det begynner å bli moro? Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Vår Grand 300 med 20hk 4 takt drar fint opp i plan og 20kn med ca 180kg last ombord 😅 - har ikke prøvd i år med har god tro på at både tube og 12-åringen på vannski skal gå fint. Mer tvilende til å dra en voksen på ski, og det ville nok uansett blitt ganske kjedelig å henge bak (sterk mistanke om at båten ville "blitt med" ut i svingen) Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Hadde en West riva 290 med 15hk (9.9) som gjorde jobben med tube i fjor. Dvs. rundt 16-17 knop med SUP og en ungdom bak og en voksen og et barn i jolla. Jeg vil tro ar en liten RIB og 20hk som beskrevet over vil være helt perfekt. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Gabi Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Vi har en 3m rib og 9,9 (dvs 12,7hk) Yamaha 2-takter. Der var vi 1 voksen som styrte, et barn i tillegg og dro en tube med barn oppi. Så mye enig med ovennevnte talere. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Støtter oppunder det med ein grand 300 med 20hk. Men enda meir moro med ein seadoo spark til og trekke vannleker 👌 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Har en gammel zodiac 310 med Johnson gt15 2 takt. Den drar tube som bare det. Har vært meg på 105 kg pluss et barn oppi båten og 2 jenter på ca 10 år i ringen. Det gikk akkurat. Med en i ringen er det null stress.. mangler kanskje litt kraft for å hive de av ringen osv😅 men hatt mye Morro med den👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.