Jump to content

Hvor stor jolle trengs for å dra en tube?

EiSvIn

Recommended Posts

Jada, jeg vet at dette er et spørsmål med mange parametere, og egentlig umulig å svare på. Men jeg har lyst til å høre deres tanker og erfaringer allikevel. 

Vi har pr i dag en 3 meter gummibåt med 6 hk, som fungerer utmerket til sitt bruk. Men på et besøk i sommer fikk frøken fjortis teste tube, og det ga mersmak. Men jeg har ikke tenkt å ha en 20 foter med 150 hester som slepejolle.. Men hvor mye kraft trengs egentlig for å dra en slik opp i plan når man er to "voksne" mennesker? Holder det med en liten rib og 9,9 - eller må man kraftig opp i kraft før det begynner å bli moro? 

Vår Grand 300 med 20hk 4 takt drar fint opp i plan og 20kn med ca 180kg last ombord 😅

- har ikke prøvd i år med har god tro på at både tube og 12-åringen på vannski skal gå fint. 

Mer tvilende til å dra en voksen på ski, og det ville nok uansett blitt ganske kjedelig å henge bak (sterk mistanke om at båten ville "blitt med" ut i svingen)

Har en gammel zodiac 310 med Johnson gt15 2 takt. Den drar tube som bare det. Har vært meg på 105 kg pluss et barn oppi båten og 2 jenter på ca 10 år i ringen. Det gikk akkurat. Med en i ringen er det null stress.. 

mangler kanskje litt kraft for å hive de av ringen osv😅 men hatt mye Morro med den👍

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...