Sørlandskaren Startet Søndag 08:14 Link til dette innlegget Startet Søndag 08:14 Hei, vurderer kjøp av båt, men er usikker hvilken motor som står i. Har prøvd bildesøk, men blir ikke noe klokere! Håper noen har noe anelse! Legger ved bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandskaren Svart Søndag 08:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:16 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart Søndag 08:23 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:23 Er det en Mercedes-stjerne på Ventildekselet? Ble litt nysgjerrig på den, da jeg vet min far mariniserte en Mercedes-motor og satte i ei nybygd snekke på 70-tallet… 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Luske_Ludvig Svart Søndag 08:33 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:33 Ser ut som overliggende kam-aksel. 4 syl. Da innsnevrer en mulighetene. Ser ikke ut som perkins. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart Søndag 08:37 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:37 Det ligner en Mercedes-Benz OM617 meget ... der er vist bare en cylinder for lidt (MB er 5 cyl, billedet ser ud til at være 4 cyl). Måske en MB lillesøster til OM617? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandskaren Svart Søndag 08:37 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:37 Honduras skrev 13 minutter siden: Er det en Mercedes-stjerne på Ventildekselet? Ble litt nysgjerrig på den, da jeg vet min far mariniserte en Mercedes-motor og satte i ei nybygd snekke på 70-tallet… 😎 Er mercedes ja! Båten er fra 1982, men vet ikke veldig mye mere Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandskaren Svart Søndag 08:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:39 mthoms skrev 2 minutter siden: Det ligner en Mercedes-Benz OM617 meget ... der er vist bare en cylinder for lidt (MB er 5 cyl, billedet ser ud til at være 4 cyl). Måske en MB lillesøster til OM617? Kan det være OM616? Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart Søndag 08:45 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:45 4 minutes ago, Sørlandskaren said: Kan det være OM616? Selvfølgelig ... 😣 ... men check mærker på motoren for at være sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart Søndag 08:58 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:58 Solé Diesel mini-44 basert på Mercedes OM616? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Søndag 09:07 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:07 OM 621. Sitér dette innlegget Link to post
Skippern10 Svart Søndag 09:15 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:15 https://soleadvance.com/en/sole-advance-marine-engine-sm-636-discontinued-fa0931 kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Søndag 09:31 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:31 Det er vel samme motoren som satt i Mercedes 190D. Hjemmemarinisert med sats fra Bowman. Motor forut for sin tid på 70-tallet. God motor. Om jeg har rett, skal ventildekselet være i aluminium. Etter husken var effekten et sted mellom 48- og 56 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.