Suzuki Startet 10 timer siden Link til dette innlegget Startet 10 timer siden Vi skal kjøpe oss båt igjen etter ca 15 år uten. Denne gangen blir det en mellomstor RIB, for raske dagsturer, fiske, opplevelser og bading / vannsport. Bruken blir sikkert bare noen få dager årlig, og med stor sannsynlighet blir båten stående på henger på tunet, ikke plassert i noen båtplass.. For meg var jo Zodiac det åpenbare valget, men jeg har vel fått med meg at prisnivået på disse franske farkostene har gjort det mulig for andre produsenter å øke sine markedsandeler. Valiant, Arimar, Grand, Brig og sikkert mange andre finnes nå i hopetall både langs kysten og på Finn.no. For ikke glemme Zodiacens halvsøsken - prisgunstige Bombard. Ser at flere snakker varmt om Ballistic - jeg syns de er litt pussig satt opp, med førerposisjon på H side, og betjening av motoen med V hånd. Jeg er usikker om jeg vil bli komfortabel med det, ikke minst hvordan blir reaksjonen når man skal gjøre noe med "feil hånd" i en krisesituasjon? Uansett - bruken er to voksne personer, så vi trenger ikke 14 sitteplasser. Godt og dypt skrog er viktigere, selv om det koster litt motorkraft. Størrelsen har vi ikke landet 100% enda, men vi tror at 5,5-6m er perfekt, og med adekvat motor til å få det til å gå unna litt skikkelig. Mange Zodiac har jo Evinrude, jeg må innrømme at Suzuki, Yamaha og Honda står høyere på " wanted" lista. Budsjettet har vi heller ikke landet, først må vi finne ut hva vi må gi for å slippe unna noe drit med evige problemer, men tanken er å iallefall holde oss under 150 000,- Og nei, vi skal ikke ha noen vanlig skjærgårdsjeep, så er den saken ute av verden også. Jeg ser forresten at det varierer veldig hva et pontongbytte går løs på. For enkelte båter er det hevdet at 55 000 kroner gjør susen, for andre nevnes både 120 000 og høyere beløp. Er det strategien fra produsenten på reservedelspriser som bestemmer dette? Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Brigg Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Jeg har ikke svar på det du lurer på, men hyggelig at du er tilbake @Suzuki Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Suzuki Svart 10 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Det var da usedvanlig hyggelig. Takk! Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
enslagsgjest Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på RIB, men jeg har litt sansen for de engelske, slik som Humber, Tornado og Avon. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Suzuki Svart 10 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Problemet er at disse er solgt i svært lave antall her i landet, så det er ikke lett å finne noen. Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Jeg har en Zodiac 550 fra 2007 ish. Pontonger fra 2018. Etec 90 fra 2019. Topp båt. Bruken er samme som du skriver. Har hatt båten i 3 sesonger. jeg så på andre merker, men endte opp med Zodiac. Koster litt mer men er verdt det. Budsjetter ditt er litt lavt ifht disse båtene om du vil ha nyere pontonger og motor Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Jeg hadde valgt en med Hypalon duk. Jeg tror både Grand og Zodiac kan leveres med det. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Som tidligere eier av en Ballistic 550, så må jeg si det var en flott båt. Det med å betjene gass med venstre er bare en vanesak. Ballistic er laget i Sør-Afrika og bygd for røffe tak på en kyst uten særlig skjærgård. Alt framstår som overdimensjonert og kraftig. Doble lensepumper og VHF er standardutstyr. Hvis du er høyrehendt, er det den sterkeste armen som holder i rattet og den svakeste på girspaken. Jeg så i sin tid både på Zodiac 550 Pro og Ballistic 550, og jeg fikk mer kvalitetsfølelse i Ballisticen. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.