Chewie08 Startet 8 timer siden Link til dette innlegget Startet 8 timer siden Någon som besitter lite information kring Mikkel 32. Köpte i våras en med segelnr 2739. Skulle va skoj och höra om här är någon som kan lite mer om just den båtens historik samt lite med ang modellen i sig. Vet att det tillverkades ca 40st men finns alla kvar? Finns där fler här inne som äger en? Har en Yanmar 2Gm i båten men den vill med lite tur bara gå i 4knop. Tror jag har fel typ av propeller på den. Ni som äger en Mikkel 32 vad har ni för typ av propeller på era? Mvh En svenskägd Mikkel 32 Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Hei, og velkommen til forumet😀 Jeg kjenner dessverre ikke så veldig mye til Mikkel 32, annet enn at det virkes som kjekke båter, men for at flere med peiling på båten skal fatte interesse og svare kan det være en fordel med en mer beskrivende tittel på tråden din. For eksempel noe ala "Søker informasjon om båttypen Mikkel 32". Så slipper du at tråden din blir stengt for brudd på forumreglene, som du selvsagt leste før du skreiv innlegget😉 Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Jeg hadde en Mikkel 1000 noen år. Ca samme båt, men en 34 fot altså litt forlenger versjon. Denne ble det bare bygget 3-4 stk av før de gikk konkurs. Det jeg fant ut med forbehold om feil: Såvidt jeg vet er dette "rester " av Alo og Alo Mikkel båtene. Produksjonen ble flyttet til Andebu tror jeg. Navnet kommer fra Mikkelsen, konstruktør. Mange blander Alo Mikkel, Alo og disse i hovedsak Mikkel 32. Google litt rundt så finner du nok noen gamle finn-annonser på disse. Solide saker mener jeg. Men tror en del av de ble innredet av kjøper, så kan vel være en del forskjellige innredninger både i utførelse og kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Jeg så såvidt på en Alo Mikkel 26 før jeg kjøpte min første seilbåt for snart 30 år siden. Hvis jeg husker rett så er (nesten) alle Mikkel-båtene (Mikkel 26 og Mikkel 32) solgt som halvfabrikat. Man bør derfor være litt oppmerksom på kvaliteten på innredningen. Utover det ser båten egentlig ut som en typisk svensk båt fra sent 70-tall eller tidlig 80-tall. Den har mye til felles med Contrast 36, Comfortina 32 og flere andre om man ser på linjer, kjøl osv. Den seiler litt dårligere enn en Comfortina 32, mener jeg å ha lest en gang. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Se ellers her for litt informasjon: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.