abbamust Startet 4.August Link til dette innlegget Startet 4.August Noen som kan gi noe mer informasjon om denne båten? Sitter en luftavkjølt Ducati dieselmotor i den. Men den kan jo gjerne være ettermontert...? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Luftkjølt dieselmotor kommer sikkert fra en livbåt. De var ikke så nøye på støynivået der. Men tett motorkasse og luftkjølt? Hvordan fungerer det? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Honduras Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Ducati-motor, og så legger du ikke ut bilde av motor… Hilsen en Ducatista med opptil flere Ducati i garasjen. Hadde vært kult med en slik i stallen ja 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
-morten- Svart 5.August Link til dette innlegget Svart 5.August Åj!! det viste jeg ikke fantes! Her må du gi oss noen bilder. Dette må være meget spessielt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart 5.August Link til dette innlegget Svart 5.August Jeg spurte CoPilot Ja, det finnes faktisk eksempler på at Ducati dieselmotorer har blitt brukt i båter, spesielt som entusiastprosjekter eller i eldre småbåter. Et konkret eksempel er en EK-Kryssare (en type seilbåt) som ble utstyrt med en Ducati 9 hk luftkjølt dieselmotor. Motoren ble beskrevet som lett og driftssikker, men også ganske støyende og krevde mye luft for kjøling. Dette gjorde det vanskelig å bygge den inn på en måte som dempet lyden effektivt 1 . En annen bruker rapporterte at han hadde en snipa med samme type Ducati dieselmotor. Den startet alltid og var lett å vedlikeholde, men hadde noen utfordringer som oljelekkasje fra gearkassen og behov for utskifting av kulelager i startgeneratoren 1 . Disse motorene ser ut til å ha vært produsert for industrielt eller marint bruk, men ikke som en del av Ducatis moderne motorsykkelprogram. Det kan ha vært en sidegren av produksjonen, eller en lisensiert produksjon under Ducati-navnet. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Boatmad Svart 5.August Link til dette innlegget Svart 5.August Eksempel på Ducati motor. Sitér dette innlegget Link to post
abbamust Svart 9.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August Her er bilder av motoren Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.August Link til dette innlegget Svart 9.August Kul sak 😎 Som alle Ducatister vet vil den nok gå en del raskere hvis du lakkerer tanken rød. Rød er den raskeste fargen 😊 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Fiks Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Byggemåten, linjene og ornamentet innvendig i baugen antyder at båten har opprinnelse fra Hardanger. (Strandebarm) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Er det bare jeg som lurer på hvor kjølelufta går på disse motorene? 😄 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Inn i senter av svinghjulet ut i diverse hull/lekkasjer i dørken. Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
abbamust Svart 13.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August Honduras skrev On 9.8.2025 at 16.31: Kul sak 😎 Som alle Ducatister vet vil den nok gå en del raskere hvis du lakkerer tanken rød. Rød er den raskeste fargen 😊 Takk for innspill. Jeg hadde tenkt kanskje tanken skulle bli grønn/hvit/rød i skrå striper. Dessuten har jeg en Ducati på 2 hjul som for det meste er hvit, så enten har jeg ikke skjønt sammenhengen mellom farge og fart enda, eller så kan hende kona har for mye inflytelse... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.August Link til dette innlegget Svart 13.August Man skal aldri la kona påvirke kjøp av MC. Det beste er om hun ikke vet om det i det hele tatt før den står i gårdsplassen Har et par Rød/Hvit/Grønne, samt en Rød/Sølv og to Røde. Røde er raskest.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.