Jump to content

Mercury 4-takter 50hk 2012, hvor kjøpe spenningsregulator?

Groben

Recommended Posts

Hei

Jeg trenger ny spenningsregulator på min motor.

Batteriet lader ikke lenger.

Denne finnes i alle prisklasser.

Kina er visst ikke å anbefale, men boatparts.no har en som ikke er alt for dyr (kr.524) så jeg tenkte å gå for den.

Det står den er kompatibel men: på den de har er det 2 gule 1 grå og 2 røde ledninger ut. På min er det 2 gule 1 rød, en grå og en sort. 

Er da den ene røde jording, som min sorte? Har skjønt at jording må jeg jo ha, så i så fall selger ikke boatparts en kompatibel regulator som de påstår...

Noen som vet noe mer om dette?

Hilsen Geir

Er det likeretter eller regulator du trenger?

Hadde ikke vært så redd for Kinavare i dette tilfellet. Er det bare regulator du trenger så gjør en passende vanntett DC-DC fra AliExpress en bedre jobb en originalen vil jeg tro.

Legg gjerne ut link til den du har funnet og bilde av den du har så får du nok hjelp.

• 2 uker senere...

Hei igjen.

Ja jeg fant disse på aliexpress selv også.

Saken er at jeg ikke kan noe om båtmotorer, og med hjelp av chat gpt og et multimeter klarte "vi" å søke oss frem til hvor feilen satt med lading av båtbatteriet.

Chat gpt mente at det ville være risikabelt å bytte denne delen med en "random" kina-vare. Men hvis det er slik at ikke så mye kan gå galt og det ikke vil ødelegge motoren, er jeg klar for å gi det et forsøk...

Og du skriver bedre enn orginalen?

Så du kan sikkert mer enn meg om emnet:-)

Den koster jo under 1/10 del av orginaldelen.

Takker for svar, for hvis du mener dette er ok bastiller jeg og så får jeg fikset det før vinterlagringen.

Jeg får jo brukt båten dette til trass, ved å ha back-up batteri og lade mye:-)

Vennlig hilsen Geir

Jeg mente at i en del tilfeller gjør en DC-DC strømforsyning bedre jobb en originale regulatorer på utenbords. Men dette er vel komplett likeretter og regulator erstatningsdel. Hadde ikke vært spesielt redd for å bruke den - ikke godt å si hvor boatparts kjøper sine som de selger videre. Og ut fra din beskrivelse og hvis pluggene er like burde det være ‘plug and pray’?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...