Ask Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden hegra skrev 8 minutter siden: Tror du feiltolker meg litt. Det trenger ikke være noen kortslutning. En 5amp du prøvde med er ikke sterk nok til å drive innslagrele. En 10 amp er ikke nok til å drive komfyren hjemme heller om du forstår. Som sagt, få tak i noen 30 amp så tenker jeg at alt er ok. Den første sikringen som gikk var sikkert gammel og vel brukt. Ikke uvanlig at de ryker etter mange år og ihvertfall ikke om den bare var 3,5 amp slik du først skrev. Hei. Det var litt vanskeleg å lesa kva som stod på sikringen. Eg skal prøva med ein større sikring. Kanskje eg bygger om til flatstiftsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Ask skrev On 15.8.2025 at 11.34: Då sikringen var skifta virka alarmane som normalt. Sikringen gjekk med ein gang startknappen blei trykt inn. Verdt å merke seg at den sikringen du satte inn på 3,5A holdt helt til du trykket på start knappen. Eventuell feil begrenser seg til ledning mellom stattknapp og innslagrele eller selve innslagreleet. Forusatt at startkrets er koblet som i håndbok. Selve innslagreleet trekker en del strøm, antagelig mer enn 3,5A. Ref. @hegra kan det være sikringen som var problemet og ny 30A sikring kan løse det hele. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
husky dane 85 Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Eg har skifta sikrings holder til BT sin Art.nr 35-648,flatsikring,lettare å få kjøpa Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden husky dane 85 skrev 44 minutter siden: Men slik eg ser på el skjema så er da berre 1 stk30A sikring,skift denne til 30A så prøver du,dersom du ikkje har skjema så ligg da fleire på nettet,der ser du enkelt korleis da er oppbygd,dette ordnar seg. Takk. Eg har låge skuĺdrar. Det er deiligt å ha to motorar. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Men du har jo skjønt dette med å tjukopla svert nyttig Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Jens_P skrev 1 minutt siden: Verdt å merke seg at den sikringen du satte inn på 3,5A holdt helt til du trykket på start knappen. Eventuell feil begrenser seg til ledning mellom stattknapp og innslagrele eller selve innslagreleet. Forusatt at startkrets er koblet som i håndbok. Selve innslagreleet trekker en del strøm, antagelig mer enn 3,5A. Ref. @hegra kan det være sikringen som var problemet og ny 30A sikring kan løse det hele. Eg har hatt båten i 21 år, og har aldri skifta denne sikringen. Eg byrjar med å skifta til større sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden husky dane 85 skrev 1 minutt siden: Men du har jo skjønt dette med å tjukopla svert nyttig Tjuvtriks kan vera nyttige Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Mulig jeg feiltolker bildene. Men for meg så ser der ut som brent plast på flere av bildene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.